PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
SP podpora os. s poruchou autist. spektra - OK0218219
Anglický název: SpecEd Support of Individuals with Autistic Spectrum Disorders
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 4 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Korekvizity : OK0218211
Prerekvizity : OK0218111
Záměnnost : OBSP18736
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (10.05.2007)
Specifické deficity v oblasti tzv. triády - úvod do problematiky. Kvalitativní postižení v oblasti komunikace, formy a funkce komunikace, alternativní způsoby komunikace, pomůcky k vizualizaci. Kvalitativní postižení v oblasti sociálních vztahů, typické projevy sociálního chování dětí s autismem ve vztahu k sourozencům, vrstevníkům, rodičům, známým, neznámým lidem. Hra a herní dovednosti u dětí s autismem. Repetitivní a rituální chování, stereotypy, problémy s představivostí. Diagnostika poruch autistického spektra. Psychoedukační profily, individuální hodnocení v jednotlivých vývojových oblastech, výchovně-vzdělávací strategie, možnosti rozvoje jednotlivých funkčních oblastí.
Literatura
Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)

GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha, Portál, 1998

HÁJKOVÁ,V.,STRNADOVÁ,I.Inkluzivní vzdělávání.Praha:Grada Publishing,a.s.2010, ISBN 978-80-247-3070-7

JELÍNKOVÁ, M. Vzdělání a výchova dětí s autismem. Praha, Pedf UK, 2001

NESNÍDALOVÁ, R. Extrémní osamělost. Praha, Portál, 1995

PEETERS, T. Autismus. Od teorie k výchovně vzdělávací intervenci. Praha, Scientia, 1998

SCHOPLER, E. Příběhy dětí s autismem. Praha, Portál, 1999

SCHOPLER, E., MESIBOV, G. Autistické chování. Praha, Portál, 1997

SCHOPLER, E., REICHLER, R., LANSINGOVÁ, M. Strategie a metody výuky dětí s autismem. Praha, Portál, 1998

Sylabus
Poslední úprava: STRNADOI/PEDF.CUNI.CZ (20.06.2010)
Úkoly k samostudiu:

Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob s autismem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK