PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Practice of Education with Reflection I - OINQ4P023A
Anglický název: Practice of Education with Reflection I
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course introduces students to various educational institutions. Subsequently, students implement their practice in a selected facility focused on education and training. They are based on theoretical knowledge gained during previous studies and previous experience. They prepare a portfolio containing the goals of their practice, a description of the institution and a detailed description and reflection of their pedagogical activities. Their pedagogical activity is then reflected. Objective of the course in terms of learning outcomes and competences Content definition: 1. Preparation for practice - selection of institution, setting goals and time schedule - examples of institutions: primary schools, secondary schools (priority is teaching the subject of pedagogy). Leisure facilities, youth centres, children's homes, diagnostic institutes, institutions for adult education, pedagogical-psychological counseling, etc. in case of impossibility to teach the subject. 2. Practice - scope of practice at selected institutions: min. 20 hours, portfolio processing. 3. Analysis of practice - presentation of students 'activities at the final reflection, analysis of students' pedagogical activities, recommendations for further pedagogical practice.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Capel, S., Leask, M., Younie, S. (2016). Learning to Teach in the Secondary School: A companion to school experience. New York: Routledge.

Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2010). A Guide to Teaching Practice. New York: Routledge.

Dymoke, S. (2012). Reflective Teaching and Learning in the Secondary School. London: Sage Publications.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK