PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Subject Oriented Practice with Reflection - OIBA3A042A
Anglický název: Subject Oriented Practice with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)
The aim of the subject-specific teaching practice is to introduce students to selected English language teaching methodology topics. In the introduction, we shall focus on students' preconceptions, which will further be reflected on a theoretical as well as practical level through action plans, and if possible, through action research realized in practice mainly in cooperation with mentors. Topics: •Factors of the teaching and learning processes •Aims •Content •Pupils/students •Teacher •Classroom management •Curricular documents •Lesson planning / lesson phases •Didactic tools (including activity types). •Evaluation in ELT / mistakes, errors, slips
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (25.10.2020)

Brown, H. D. (2007). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education.

Gower, R., Phillips, D., & Walters, S. (1995). Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching.

McNiff, J. & Whitehead, J. (2010). You and Your Action Research Project. Routledge.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK