PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pedagogía para implementar LOGO cultúra - OEN23199S1
Anglický název: Pedagogía para implementar LOGO cultúra
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 5
Rozsah, examinace: 0/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: španělština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)
Předmět se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů kontruktivistického a konstrukcionistického přístupu k učení informaticky zaměřených předmětů (Informatika, ICT, výpočetní technika aj.). Velká pozornost je věnována práci S. Paperta a jeho pokračovatelů (M. Resnick, I. Kalaš, E. Sandova, etc.), kteří se hlásí k odkazu S. Paperta a kteří rozvíjejí jeho myšlenky v podobě logovské kultura. Předmět se pak věnuje metodickým ukázkám rozvoje programování žáků 1. stupně ZŠ a žáků 2. stupně ZŠ v aplikacích na principu LOGO (např. Scratch) Témata (1) Základní pojmy: Konstruktivismus, Konstrukcionismus, logovská kultura; (2) Úvod do programování Scratch, příp. WeDo. (3) Konstruktivistické přístupy k učivu informaticky zaměřených předmětů v ČR a v zahraničí.
Cíl předmětu - španělština
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (12.07.2016)

El curso desarrolla el concepto de la didáctica como una teoría del arte de enseňar  y entendimiento de los principios teoréticos del constructivismo y construccionismo en la enseňanza de las asignaturas de Informática y tecnologías digitales. La meta del curso consiste en comprender profundamente y saber aplicar los principios del construtivismo y construccionismo en la asignatura de Informática, eventualmente Computación o Tecnologías Digitales.

Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)

RENNAN, K., BALCH, C., CHUNG, M. Creative Computing. Harvard Graduate School of Education, 2014.

SCRATCH. Dostupné z URL: <https://scratch.mit.edu/>.

imysleni.cz

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)

Ke zkoušce studenti naprogramují ve Scratch svůj vlastní projekt.

Zkouška je zaměřena na:

1) ověření znalostí a dovedností, jak aplikovat konstruktivistické přístupy k rozvíjení informatického a algoritmického myšlení dětí; východiskem jsou filozofie a principy logovské kultury.

2) obhajobu vlastního projektu ve Scratch.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK