HÁJKOVÁ, Eva. Účinnost edukačních postupů při budování poznatkových struktur. In HÁJKOVÁ, Eva et al. Čeština ve škole 21. století – II. Úvodní studie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012, s. 69–81, ISBN 978-80-7290-617-8.
HÁJKOVÁ, Eva et al. Čeština ve škole 21. století – III. Jazykové jevy v dětských prekonceptech. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013, 150s., ISBN 978-80-7290-722-9.
HÁJKOVÁ, Eva et al. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014, 308s., ISBN 978-80-7290-806-6.
HÁJKOVÁ, Eva et al. Czech language in the 21st century school — V. Children‘s preconceptions within the educational framework of czech language – Research conclusions. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2015, 104s., ISBN 978-80-7290-847-9.
LIPTÁKOVÁ, L‘. Kognitívne aspekty vyučovania materinského jazyka v primárnej edukácii. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2012.
LIPTÁKOVÁ, L‘., CIBÁKOVÁ, D. Edukačný model rozvíjania porozumenia textu v primárnom vzdelávaní. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, Pedagogická fakulta, 2013.
Další doporučená literatura:
BABIAKOVÁ, S. Projektovanie a plánovanie výučby v primárnom vzdelávaní. Pedagogické rozhlady, 19, 2010, č. 5, s. 21–23.
HÁJKOVÁ, E. Český jazyk a školní kurikulum (se zaměřením na 1. stupeň ZŠ). Úvaly : Albra, 2007. ISBN 978-80-7361-043-2.
HÁJKOVÁ, E. Hra v hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ. In Čeština – bádání a učení, Sborník prací Pedagogické fakulty MU, sv. 204, řada jazyková a literární č. 37. Brno : Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2007, s. 130-134, ISBN 978-80-210-4278-0.
HÁJKOVÁ, E. Jazyková tvořivost žáků mladšího školního věku. In Eurolitteraria a Eurolingua. Opera academiae pedagogicae Libereciensis, Series bohemistica. Oldřich Uličný (ed.), s. 290-294, Liberec : TUL, 2008, ISBN 978-80-7372-292-0.
HAVEL, J.; FILOVÁ, H. a kol. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Brno : Masarykova univerzita, Paido, 2010, ISBN 978-80-7315-202-4.
HÖFLEROVÁ, E. Školský dialog a jeho vliv na rozvoj řeči dětí. Ostrava : OU, 2003.
KESSELOVÁ, J. Lingvistické štúdie o komunikácii detí. Prešov : Náuka, 2001. ISBN 80-89038-05-0.
LIPTÁKOVÁ, L. Princípy vo vyučovaní materinského jazyka v primárnej škole. In Príhodová, E. (ed.), Odborová didaktika v príprave a v ďalšom vzdelávaní učiteľa materinského jazyka a literatúry. Ružomberok : FF KU, 2010, s. 276-287, ISBN 978-80-8084-562-9.
SPILKOVÁ, V., a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005. ISBN 807178-942-9
|
|