PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika českého jazyka pro 1. stupeň ZŠ - OD2303107
Anglický název: Czech Language Didactics for Elementary Schools
Zajišťuje: Katedra českého jazyka (41-KCJ)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (26.01.2024)
Specifické problémy výuky českého jazyka ve 2. - 5. ročníku ZŠ; didaktická hra; zvláštnosti učebního textu pro děti mladšího školního věku.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (26.01.2024)

Badegruber, B.: Otevřené učení ve 28 blocích. Portál, Praha 1997
Pišlová, S.: Jazykové hry. Fortuna, Praha 1996
Kolektiv.: Moderní didaktika českého jazyka. PedF UK, Praha 1998
Průcha, J.: Moderní pedagogika. Portál, Praha 1997

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (26.01.2024)

Ukončení: seminární práce, zkouška

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Eva Hájková, CSc. (26.01.2024)

Aktuální problémy oborové didaktiky českého jazyka pro 1. supeň ZŠ:

Role gramatiky češtiny ve vzdělávání na ZŠ, vztah jazykové a komunikační výchovy.

Otázky žákovských prekonceptů, způsoby jejich zjišťování a práce s nimi, (proces konceptualizace)

Aktuální výzkumy v oblasti.

Řízení a organizace praxe, práce s učiteli na školách.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK