PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologie pro pedagogy II. - OCDI17OP13
Anglický název: Psychology for teachers II.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Počet nekontaktních hodin: 16 [hodiny/semestr]
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Jiřina Pávková
PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.05.2019)
Studijní předmět poskytuje základní orientaci v oboru sociální psychologie s přihlédnutím k zaměření studia. Studující se seznámí se základními otázkami vývojové, sociální a pedagogické psychologie. Důraz je kladen na rozvíjení schopnosti aplikovat získané poznatky v učitelské praxi.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.

HADJ-MOUSOVÁ, Z. Sociální psychologie. Praha: UK PedF, 2003.

HELUS, Z. Psychologie. Praha: Fortuna, 1995.

HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: PedF UK, 2003.

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.

HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015.

MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013.

PAULÍK, K. Psychologie osobnosti pro praxi: učební text pro distanční studium. Ostrava: OU, 2007.

PÁVKOVÁ, J. Psychologie pro pedagogy: sociální a pedagogická psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014.

VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000.

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

Předpoklad pro úspěšné splnění zkoušky je zvládnutí příslušných vědomostí za všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny, zkouška je písemná.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

druhy lidského jednání;
proces socializace;
sociální interakce: kooperace, kompetice;
sociální skupina;
sociální komunikace;
výchova a základní styly výchovy;
činnosti a jejich výchovné využití;
rodina a rodinná výchova;
proces učení;
individuální rozdíly v učení, poruchy učení;
řízení procesu učení;
autoevaluace v práci pedagoga;
diagnostika a hodnocení žáka;
psychohygiena v práci pedagogů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

Vypracování zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.

Úspěšné absolvování a splnění kontrolního testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK