PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Speciální pracovní výchova II. - O04319290
Anglický název: Crafts and Technology for Children with Special Needs II
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SPMA
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc.
Prerekvizity : O04319289
Je prerekvizitou pro: O04319291
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (31.01.2006)
Posláním předmětu je poskytnout studentům potřebné informace k hledání a ověřování možností jak využít prakticky zaměřené předměty (PZP) pro plnění cílů základního vzdělávání v oblasti Člověk a svět práce při vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou speciální didaktiky PZP, prakticky ověřit na modelových příkladech vybrané formy a prostředky výuky a vytvořit předpoklady pro získání potřebných kompetencí budoucích učitelů pro výuku jednotlivým složkám PZP na speciálních základních školách.
Literatura
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2009)
  • HONZÍKOVÁ, J.; BAJTOŠ, J. Didaktika pracovní výchovy na 1.stupni ZŠ.Plzeň: ZU, 2004. ISBN 80-7043-255-1
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007.
  • VODÁKOVÁ, J., CETLOVÁ, M., DYTRTOVÁ, R., BERÁNEK, V. Speciální pracovní výchova a ergoterapie.2. upr. vyd.

Praha: UK PedF, 2007. ISBN 978-80-7290-322-1 ( zde uvedeny další informační zdroje)

Sylabus
Poslední úprava: VODAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.02.2009)

  • vyučovací zásady a principy, jejich aplikace v PZP;
  • organizace vyučování a učení v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce;
  • organizační a sociální formy výuky při pracích v učebně, v dílně, na školní zahradě, při exkurzích;
  • prostředky výuky, jejich specifika pro pracovní činnosti různě starých a různým způsobem znevýhodněných žáků: materiály, nářadí a pomůcky, dílny, specializované pracovny, školní zahrady a kuchyně, možnosti využití ICT;
  • bezpečnost a hygiena práce v PZP;
  • využití prakticky zaměřené výuky pro rozvoj osobnosti žáků;
  • funkční gramotnost, její rozvíjení v prakticky zaměřených předmětech;
  • plánování, příprava na vyučování v předmětech vzdělávací oblasti Člověk a svět práce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK