PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Průběžná pedagogická praxe - O01321270
Anglický název: Continuous Practice
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Vysvětlení: V:1
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Helena Kafková, Ph.D.
PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených výsledků.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)


Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.

Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti

Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

Základní studijní literatura:
Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992
Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990
Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995
Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998
 

Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

praxe

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

* Cíl:
Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.
* Obsah:
Klíčová slova : zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
* 1. Teorie:
* 2. Praxe:
- Hledání variant řešení pedagogických situací.
- Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací.
- Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.)
- Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost.
- Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)

Požadavky k zápočtu:
1) Předložení záznamů :
a) pedagogické a hospitační činnosti
b) problémových situací a jejich řešení (event. možné varianty řešení)
2) Hodnotící náhled na vlastní ped. činnost, dosažené výsledky ve vztahu k žákům.
3) Objevit a pojmově uchopit pedagogické jevy a odborně se k nim vyjádřit.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK