Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Příprava vyučovacích pokusů studentů a jejich realizace na primárním stupni vzdělávání. Hodnotící reflexe dosažených
výsledků.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Preparation of students´teaching performances and their testing in the primary school. Reflective evalution of student´s
attempts.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Creating elementary understanding necessary for teacher´s self-reflection, structured and conscious reflecting and planning, understanding the process and results of pedagogical activity, based on one´s own pedagogical attempts and observation.
Deskriptory -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
responsibility, competence, projecting, realization, pedagogical reflexion, phases of the creative process
zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Základní studijní literatura: Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992 Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990 Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995 Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Langová, M. : Učitel v pedagogických situacích, Praha, UK 1992 Pařízek, V. : Učitel v nezvyklé školní situaci, Praha, SPN 1990 Mareš, J., Křivohlavý, J. : Komunikace ve škole, Brno , MU 1995 Mareš, J. : Styly učení žáků a studentů, Praha, Portál 1998
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
praxe
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
practice
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
* Cíl: Vytvoření základů pro sebereflexi učitele, strukturované a uvědomované rozvažování nad přípravou, průběhem a výsledky pedagogické činnosti na základě vlastních pedagogických pokusů i hospitační činnosti. * Obsah: Klíčová slova : zodpovědnost, kompetence, projektování, realizace, reflexe výuky, fázování činnosti * 1. Teorie: * 2. Praxe: - Hledání variant řešení pedagogických situací. - Reflexe teoretických poznatků, porovnání s vlastní pedagogickou činností při řešení ped. situací. - Identifikace problému. (Rozlišování mezi problémem a symptomem výchovných situací.) - Rozvíjení náhledu na vlastní ped. činnost. - Rozšiřování a aktivizace funkčního slovníku učitele pro diskusi o procesu a výsledku ped. činností.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
* Aims:
Creating prerequisits for teacher´s self-reflexion, structured and reflected meditating and lesson planning, understanding the process and results of pedagogical activities both based on one´s own pedagogical attempts and observing other teachers.
Key words:
responsibility, competence, projecting, realization, reflexion, phases of the process
Contents:
- Understandig the choices of pedagogical process - Reflexion of theoretical concepts, conceiving one´s own pedagogical activities - Identification of the problem. (distinguishing problems from symptoms) - Developing understanding of one´s own pedagogical actitivity
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Požadavky k zápočtu: 1) Předložení záznamů : a) pedagogické a hospitační činnosti b) problémových situací a jejich řešení (event. možné varianty řešení) 2) Hodnotící náhled na vlastní ped. činnost, dosažené výsledky ve vztahu k žákům. 3) Objevit a pojmově uchopit pedagogické jevy a odborně se k nim vyjádřit.
Poslední úprava: Mgr. Helena Kafková, Ph.D. (24.02.2013)
Requiremens for credit:
1)Presenting reflexions of: a) pedagogical activity (one´s own and other teacher´s) b) problem situations and their solutions (various choices, respectively) 2) Evaluating one´s own pedagogical activity and its outcomes 3) Individual pedagogical phenomena