PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Vybrané kapitoly z geografie služeb - MZ340P362
Anglický název: Selected Chapters from Geography of Services
Český název: Vybrané kapitoly z geografie služeb
Zajišťuje: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Je zajišťováno předmětem: MZ340P363
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Zdeněk Čermák, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: JANU (12.08.2002)
Optional course.
1. Object of geography of services, content, position in system of science.
2. Defining, classifying and analysing services.
3. Service industries in the economy.
4. Regional differences of service sector.
5. The location models of service activities.
6. Retailing.

References
PRICE, D.G., BLAIR, A.M. (1989): The Changing Geography of the Service Sector. Belhaven Press, London.
DANIELS, P.W., MOULAERT, F. (eds) (1991): The Changing Geography of Advanced Producer Services. Belhaven Press, London.
WRIGLEY, N., LOWE, M. (eds) (1996): Retailing, Consumption and Capital. Longman.
Literatura
Poslední úprava: JANU (07.09.2006)

Povinná literatura:

PRICE, D.G., BLAIR, A.M. (1989): The Changing Geography of the Service Sector. Belhaven Press, London.

Doporučená literatura:

BERRY, B. J. L. (1967): Geography of Market Places and Retail Distribution. Prentice-Hall, New Jersey.

CIMLER, P. (1998): Lokalizace a provoz maloobchodu. VŠE, Praha.

DANIELS, P. W. (1985): Service Industries: A Geographical Appraisal. Methuen, London.

DANIELS, P.W., MOULAERT, F. (eds) (1991): The Changing Geography of Advanced

Producer Services. Belhaven Press, London.

JINDRA, J. (1996): Obchodní firmy. Mezinárodní retailing. VŠE, Praha.

MARSHALL, N., WOOD, P. (1995): Services and Space. Key Aspects of Urban and Regional Development. Longman, Essex.

McGOLDRICK, P. J. (1995): Retail marketing. Mc Graw-Hill Book Copany. Berkshire.

WRIGLEY, N., LOWE, M. (eds) (1996): Retailing, Consumption and Capital. Longman.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: JANU (07.09.2006)

Podmínky ke splnění studijních povinností: prezentace zpracování vybraného tématu, aktivní ovládnutí probrané látky.

Sylabus
Poslední úprava: JANU (07.09.2006)

Volitelná přednáška. Stručný obsah kurzu:

1. Předmět geografie služeb a její postavení v rámci geografických disciplín.

2. Vymezení terciérního sektoru a jeho vnitřní členění. Postavení služeb v rámci ekonomiky, jejich specifičnost a současný význam.

3. Regionální diferenciace služeb. Prostorové aspekty obslužné sféry (základní pravidelnosti, vývojové trendy, Christallerova teorie centrálních míst).

4. Obslužná regionalizace (základní interakční modely).

5. Spotřeba, spotřebitelské služby

6. Geografie maloobchodu - vývoj a současný stav malobchodního sektoru.

7. Geografie maloobchodu – změny v prostorové organizace MO, spotřebitelské chování, moderní metody výzkumu.

8. Retail Impact Assessment – plánování a optimalizace maloobchodních sítí v území.

9. Geografie výrobních služeb – advanced producer services a office location.

10. Veřejné služby a jejich prostorové aspekty, pravidelnosti a vývoj.

V rámci kurzu jsou zařazeny přednášky odborníků z praxe (služby v územním plánování, současné trendy v maloobchodu).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK