PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Mikrovyučování I - MDPSGE014
Anglický název: Microteaching I
Český název: Mikrovyučování I
Zajišťuje: Centrum dalšího vzdělávání (31-643)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/15, Z [HS]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Garant: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D.
prof. RNDr. Katarína Holcová, CSc.
RNDr. Dobroslav Matějka, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)
Mikrovyučování I probíhá druhý semestr studia a má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS. Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod. Mikrovyučování I je zaměřeno především na výuku geologie v prostorách školy, školní laboratoře apod.
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (05.10.2023)

Mikrovyučování  má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS. Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod. Mikrovyučování I je zaměřeno především na výuku geologie v prostorách školy, školní laboratoře apod. 

Studenti během příprav a provedení mikrovyučování:
- vytvářejí přípravu na mikrovýuku (aktivitu)
- volí vhodné výukové postupy s využitím široké škály materiálních i nemateriálních didaktických prostředků
- sestavují učební úlohy a vhodně je zařazují, včetně návrhů na jejich hodnocení s důrazem na formativní hodnocení
- reflektují realizovanou mikrovýuku a hledají řešení k odstranění případných nedostatků

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK