|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Mikešová (16.12.2012)
Přínos komplexní exkurze spočívá v tom, že propojuje vědomosti a dovednosti z biologických oborů (botanika, zoologie, ekologie atd.) s obory geologickými a v neposlední řadě také s obory pedagogicko-psychologickými, neboť učitel v průběhu exkurze musí zvládnout také práci s kolektivem žáků a řešit i případné problémy, které mohou vzniknout pobytem mimo školu. Exkurze je navrhovaná jako tuzemská a je možné realizovat ji v jakékoliv lokalitě na území ČR, která splňuje výše uvedené požadavky v kontextu biologicko-ekologickém na jedné straně, umocněném metodami zážitkové pedagogiky na straně druhé - v souladu s požadavky současné reformy základního a středního školství formulovaných v RVP ZV a RVP G. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Mikešová (16.12.2012)
Cílem předmětu je seznámit studenty:
1. s principy zážitkové pedagogiky a to nejen formou přednášky, ale zejména interaktivitou a možností vyzkoušet si všechny metody a aktivity osobně.
2. s lokalitou ze zoologického, botanického, ekologického i geologického pohledu, a s problematikou ochrany přírody v dané lokalitě v historicko-přírodovědném a společenském kontextu
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Mikešová (16.12.2012)
Aktivní účast na exkurzi po celou dobu konání, vypracování výukových materiálů na vybrané téma, které bude upřesněno během konání exkurze. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Mikešová (16.12.2012)
1. den: příjezd, představení realizačního týmu exkurze, poučení o BOZP
2. den: a) přednáška o zážitkové pedagogice, didaktické hry b) komplexní exkurze do okolí (botanika, zoologie bezobratlých i obratlovců, hydrobiologie, ekologie, geologie) c) mikroskopování nalezených přírodnin
3. den: a) didaktické hry, práce se školním kolektivem (problematické situace) b) komplexní exkurze do okolí (botanika, zoologie bezobratlých i obratlovců, hydrobiologie, ekologie, geologie) c) mikroskopování nalezených přírodnin
4. den a) zhodnocení exkurze, zpětná vazba b) zadání úkolu nutnéhok získání zápočtu c) odjezd |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Michaela Havlová (11.01.2010)
Doporučené je absolvování předmětů: Didaktika biologie (MB180P01, MB180C17) nebo Aktuální otázky ve výuce biologie (MB180C33) a Didaktické aspekty výuky biologie (MB180C34). |