|
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Blažová (07.01.2013)
cvičení z didaktiky biologie. Před pedagogickou praxí ve 3. ročníku probíhá instruktáž, kde jsou studenti seznámeni s vlastní organizací pedagogické praxe, se školami, na kterých praxe probíhá, s úlohou a funkcí fakultního učitele v průběhu pedagogických praxí a s hlavními dokumenty. Ve 3. ročníku je pedagogická praxe pouze náslechová, probíhá formou hospitací vyučovacích jednotek: vyučovacích hodin, laboratorních prací, praktických cvičení u fakultních učitelů. Studenti jsou rozděleni do tří až pětičlenných skupin. Každá skupina hospituje 1 týden na vybraných školách u několika fakultních učitelů svých aprobačních předmětů. Skupina obvykle hospituje 2-3 dny na střední škole a 2 dny na základní škole. Požadovaný počet hospitací je 10 hodin za aprobační předmět za týden. Kromě zapsání praxe do SISu je třeba se na praxi přihlásit v prostředí moodle a to v termínu od 30.1. do 20. 2. kvůli zajištění škol pro praxi. Veškeré informace a dokumenty k pedagogickým praxím jsou v prostředí moodle (dl2.cuni.cz), kurz: Pedagogická praxe náslechová, klíč pro přihlášení: PPN. |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Blažová (07.01.2013)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU
1. hospitace 10 VJ (max. 2 VJ absence ze závažných důvodů) za předmět aprobace - KAŽDÝ 2. odevzdání písemných záznamů z hospitovaných hodin - KAŽDÝ 3. elektronické vyplnění dotazníku - reflexe po praxích - KAŽDÝ 4. odevzdání materiálů k praxím (desky) s formuláři A, DPP učitelů - VEDOUCÍ ZA SKUPINU 5. odevzdání úkolů k náslechové praxi (elektronicky v moodlu) - VEDOUCÍ ZA SKUPINU 6. účast na schůzkách před a po praxích - KAŽDÝ |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Blažová (07.01.2013)
Harmonogram náslechových praxí 1. Zapisování do skupin pro hospitaci na konkrétních školách zpravidla v termínu 30.1. - 20.2. v prostředí moodle (dl2.cuni.cz) kurz Pedagogická praxe náslechová (k přihlášení je třeba klíč) 2. Informační schůzka cca 1 týden před praxemi; přihlášení prostřednictvím doodle (odkaz bude v prostředí moodle) 3. Vlastní náslech pro školní rok 2012/2013: termín 8.4.2013 - 12.4.2013 (není-li domluveno jinak) počítejte s tím, že vás hospitace vytíží na celý týden, je to časově náročné (cesta do/ze školy, hospitace, rozbory hodin, úkoly, studium materiálů školy, seznamování se zázemím školy ad.) 4. Reflexní schůzka cca 1 týden po praxích; přihlášení prostřednictvím doodle (odkaz bude v prostředí moodle) 5. Udělování zápočtů zpravidla v zápočtovém týdnu; přihlášení prostřednictvím google dokumentů (odkaz bude v prostředí moodle) |
|
||
Poslední úprava: RNDr. Kateřina Blažová (07.01.2013)
Pro závazné přihlášení na náslechovou pedagogickou praxi vyplňte od 30.1. do 20.2. tabulku v prostředí moodle (dl2.cuni,cz), kurz: Pedagogická praxe náslechová.
1. Se všemi otázkami týkajícími se pedagogických praxí se obracejte na RNDr. Kateřinu Blažovou, Katedra učitelství a didaktiky biologie, oddělení organizace studia, Viničná 7, Praha 2. Tel.: 221 951 888, 606 624 146, e-mail: katerina.blazova@natur.cuni.cz, www stránky - prostředí moodle: dl2.cuni.cz kurz: Pedagogická praxe náslechová 2. Měli byste hospitovat 10 vyučovacích jednotek z biologie / přírodopisu (včetně laboratorních prací / praktických cvičení). 3. Ve škole budete každý den, kdy hospitujete, po celou dobu praxe v dostatečném rozsahu vyučovacích hodin. V této době se budete hospitovat, seznamovat se s chodem školy a plnit další činnosti podle pokynů FU. Není přípustné, abyste se dostavili na vyučování 5 minut před začátkem VH. 4. V den nástupu na praxi se dostavíte do školy s dostatečným časovým předstihem (např. v 7.40 pokud bude vyučování od 8 hod.). 5. Upozorníte učitele, že má mít uzavřenou dohodu o provedení práce. Smlouvu mu přinesete v tištěné podobě nebo je možné ji stáhnout z prostředí moodle. Ke smlouvě učiteli dáte i úlohu fakultního učitele se vzorem DPP. JAKOUKOLIV ZMĚNU BUDETE OKAMŽITĚ HLÁSIT nejlépe e-mailem nebo telefonicky dr. Blažové! 6. Hospitované hodiny zaznamenávejte do Seznamu náslechových hodin (A) a zapisuje si záznamy z náslechů, které obsahují základní údaje (třída, datum, jméno, vyučující, téma), výchovně vzdělávací cíl a sled didaktických fází hodiny s poznámkami a časovými údaji (viz moodle). Důležité je celkové hodnocení hodiny a zejména aktivita vyučujícího a žáků. 7. Za celou skupinu zpracujte elektronicky v prostředí moodle Úkoly k pedagogické praxi, které jsou zaměřené na výuku biologie / přírodopisu na dané škole, laboratorní práce, exkurze, další aktivity spojené s výukou přírodních věd. Tištěné podklady k úkolu dostanete v materiálech pro praxe do skupiny. 8. Na závěr praxe vyplníte dotazník - reflexi - v prostředí moodle. 9. Za výrazné porušení pokynů, tj. nevčasné plnění povinností, neodevzdání požadovaných materiálů atd. se praxe s okamžitou platností ruší. Náhradní praxe bude vypsána v dalším roce v LS. 10. Vůči žákům se chovejte jako učitel, dodržujte předpisy o hygieně a bezpečnosti práce své i žáků. Nezapomínejte na slušné vystupování a vhodné oblečení a obutí pro výuku (nutnost přezouvání si domluvíte s FU). |