|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Pipek, Ph.D. (23.10.2019)
Během kurzu budeme pracovat v programu Inkscape, který je nejmocnější z volně dostupných programů s otevřeným kódem. Ač může na začátku působit jako uživatelsky nepříjemný, učící křivka je poměrně strmá. Obsah předmětu bude "přitesán" potřebám i zkušenostem studentů. Na začátku osvěžíme základy, aby bylo jasné, že všichni chápou principy vektorové grafiky a orientují se v prostředí programu a jeho nezbytných nástrojích. Později se zaměříme na pokročilejší nástroje, které usnadní práci a metody aplikujeme na vědecké výstupy - mapy, grafy, stromy, atd. V ideálním případě by měl student vstupovat do předmětu s vlastním projektem (poster, prezentace na konferenci, nebo graf/obrázek do vědeckého článku / závěrečné práce), na němž bude moci demonstrovat nabyté znalosti. Mimoto pak s vlastním laptopem (Windows/Linux/iOS), s nainstalovaným Inkscapem. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Pipek, Ph.D. (23.10.2019)
Šimčík P. (2013) Inkscape – Praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. Computer Press |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Pipek, Ph.D. (23.10.2019)
Několik jednodušších úkolů v průběhu kurzu, záverečná zkouška bude spočívat v dokončení vlastního (či uděleného) projektu s následným rozhovorem s vyučujícím. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Pipek, Ph.D. (23.10.2019)
Kurz poběží ve třech jednodenních (cca 6h) blocích (syllabus je předběžný)
2 Pokročilejší nástroje
- Kombinování objektů do komplexnějších obrazů - Kombinování vektorových a rastrových obrázků |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Pavel Pipek, Ph.D. (23.10.2019)
Nejsou, ale vhodné je mít vlastní projekt (prezentaci / poster / grafiku do publikace) |