PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminar in Fundamental Theology - KSTE189
Anglický název: Seminar in Fundamental Theology
Zajišťuje: Katedra systematické a pastorální teologie (26-KSPT)
Fakulta: Katolická teologická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Martin Kočí, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Martin Kočí, Ph.D. (13.02.2018)
Seminar will focus on reading and interpreting primary sources in contemporary fundamental theology with a special attention to the theological turn in contemporary continental philosophy. This semester we will read:
Emmanuel Falque, Crossing the Rubicon: The Borderlands of Philosophy and Theology (New York: Fordham University Press, 2016). The text will be distributed to students at the first session. We will read the text together and then discuss it during our seminar sessions. Our goal is to read the whole book and to achieve a thorough comprehension of the author's argument.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Martin Kočí, Ph.D. (13.02.2018)

Emmanuel Falque, Crossing the Rubicon: The Borderlands of Philosophy and Theology (New York: Fordham University Press, 2016).

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Martin Kočí, Ph.D. (05.01.2017)

Students are expected to attend seminar sessions (two absences allowed) and actively pariticipate in reading, discussing and interpreting the text (there is no need for home preparations).  

At the end of the semester, students are expected to write a short essay (max. 2 pages) about a selected idea, question or problem concerning the argument of the book under consideration. Students will then individually discuss the essay with the lecturer.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK