PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Akademická angličtina 2 - KJAZ257
Anglický název: Academic English 2
Zajišťuje: Katedra církevních dějin a literární historie (26-KCD)
Fakulta: Katolická teologická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 86 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence: critical thinking
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
Vyučující: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
Mgr. Bc. Kateřina Šolcová, Ph.D.
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Seminar paper project FORM.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Googe Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 1 - Introduction to Philosophy.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Googe Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 2 - Critical Thinking, Research, Reading and Writing.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Googe Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 3 - The Early History of Philosophy around the World.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Googe Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 4 - The Emergence of Classical Philosophy.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Googe Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 5 EASTER in theology + extras.pdf nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Google Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 6 - Bible and Morality.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Google Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 7 - Logic and Reasoning.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Google Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout SS Worksheet 8 - Metaphysics.docx nutno vypracovat a odevzdat v zadaném termínu v Google Classroom Workspace ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
stáhnout Steps to an Effective Presentation + phrases (1) (1).pdf materiál k samostudiu ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (24.04.2024)
Základní orientací semináře je akademická angličtina jako lingua franca (ELFA) Seminář je zaměřen na rozvoj
akademických kompetencí v anglickém jazyce. Předpokládaná úroveň jazyka je minimálně B1–B2 dle evropského
referenčního rámce (posluchač semináře by měl být schopen s pomocí slovníku porozumět delšímu textu a
aktivně se účastnit diskuzí).
Výkladové teoretické části (cca 20 %) v českém jazyce. 80% interaktivního obsahu semináře v anglickém jazyce.
Student má v rámci povinně volitelných předmětů povinnost zapsat si jednu z dvojice předmětů: buď Akademická
angličtina 1 a 2, či Odborná němčina 1 a 2.

Pro Academic English 2 KJAZ257 je v LS 2024 vytvořena speciální paralelní skupina pro studenty jazykové úrovně B2–C2 se zaměřením na Professional English and Academic English Writing (pro tuto skupinu je podmínkou registrace v platformě Google Classroom). Rozvržení výuky: úterý 14.35–16.10. Vyučující: Lenka M. Demartini.
Poznámka: zápis do této skupiny je podmíněn předložením odpovídajícího certifikátu B2–C2 a zápočtem z Academic English 1 KJAZ256. Necertifikovaní studenti a studenti bez zápočtu ze ZS se do této skupiny mohou zapsat pouze pokud vyučující zápis konkrétnímu studentovi bez certifikátu a zápočtu umožnila/schválila v závěru ZS!!!
STUDENTI TÉTO SKUPINY SE MUSÍ BEZPODMÍNEČNÉ ZAPSAT ve fakultou stanoveném termínu TAKÉ V SISu!!! (GC je pouze pracovní studijní platforma, které je zápis v SISu hierarchicky nadřazen).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (22.03.2024)

Cílem předmětu je rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce pro obor filosofie.

Během letního semestru a na jeho konci by studenti měli být schopni číst (pochopit a analyzovat) akademické texty týkající se specifických otázek a:
1) ústně prezentovat své odborné téma se všemi náležitostmi (struktura, kontext, argumentace, jazykové prostředky).
2) akademické psaní: rozlišovat mezi neformálním a formálním stylem, používat jazykové prostředky relativizující jednoznačná tvrzení a znát jazykové typy používané v akademických pracích: popis, vyprávění, definice, exemplifikace, klasifikace, srovnání a kontrast, příčina a následek, zobecnění, výklad, parafrázování + shrnutí, citace a odkazování (...) a aktivně používat různé jazykové výrazy (pro 3 typy argumentace. a/nebo/ale)
3) znát a rozlišovat strukturu a požadavky na akademickou práci: vypracovat návrh seminární práce.
4) diskutovat o tématech, která budou zpracovávána v rámci domácí přípravy (tj. na základě pracovních listů: filozofie ve společensko-historickém kontextu a vybraná teologická a etická témata v současném postmoderním kontextu).
5) prokázat porozumění poslechu

Literatura -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (31.12.2023)

studijní texty zasílány studentům via e-mail

pomocná literatura

O'DELL, Felicity - MCCARTHY, Michael. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008

JORDAN, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Essex, UK, 2006.

DUŠKOVÁ, Libuše a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006. Elektronická verze: emsa.ff.cuni.cz.

MURPHY, Raymond. English Grammar in Use (New Edition). Cambridge: Cambridge University Press, 2004.

STRNADOVÁ, Zora. Mluvnice angličtiny (ke kursu Professional English). Praha: Leda, 2002.

HAIS, Karel - HODEK, Břetislav. Velký anglicko-český slovník. Praha: Academia, 1991.

STRETTIOVÁ, Terezie J. Anglicko-český teologický slovník. Praha: Karolinum, 1994.

MIKULICOVÁ, Mlada. Anglické texty pro teology. Praha: Karolinum, 2002.

webové stránky

https://library.diplomatic.ac/wp-content/uploads/2020/01/epdf.pub_academic-vocabulary-in-use-with-answers.pdf

https://dl2.languagecentre.ir/Writing/Academic_Writing_Course%20[www.languagecentre.ir].pdf

http://www.uefap.net/

https://owl.english.purdue.edu/owl/section/1/2/

http://www.thesaurus.com/

http://www.dictionary.com/

Metody výuky -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (23.01.2024)

Nejméně v 50% výuky bude používána metoda "flipped classroom", tj. studenti se samostatně připraví vypracováním zadaných úkolů na práci v hodině. Výsledky učení podléhají kontrole.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (24.04.2024)

 Syllabus for ACADEMIC WRITING B2–C2 GC group:

Introduction to Academic Writing

  • Overview of academic writing conventions + presentations skills
  • Understanding the writing process
  • Structure and cohesion
  • Academic style
  • Paraphrasing and summarizing
  • Language functions (i.e. connectives (and, or, but/, narrative, description, definitions, exemplification, classification, comparison and contrast, cause and effect, generalization, qualification, caution)
  • Introductions and conclusions
  • Quotations and referencing
  • AI GPT usage and referencing

Suggested thematic headings and presentation topics:

1) 27.2. Introduction to Philosophy

2)   5.3. Critical Reading, Research, Reading and Writing

3) 12.3. The Early History of Philosophy around the World

4) 19.3. The Emergence of Classical Philosophy

5) 26.3. Easter in Theology

6)  9.4. Bible and Morality

7) 16.4. Logic and Reasoning

8) 23.4. Metaphysics

9) 30.4. Ethical Theories


10) 7.5. COLLOQUIM + SEMINARY PAPER PROPOSAL DEADLINE

Assessment:

  • Thematic worksheets 
  • Presentations
  • Structured project of a seminar paper

Grading:

  • Weekly assignments ( (all the worksheets submitted) 35%
  • Structured presentation: 25%
  • Seminar paper project submission and final colloquium: min. 20% – max. 40%. NOTE: Questions for the colloquium will be based on the thematic worksheets + academic English writing + student presentations + student's structured project of a seminar paper 
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (23.01.2024)

Pro studenty Acadamic English 2 KJAZ257 obecně: znalost min. B1 evropského referenčního rámce
Pro studenty ve skupině Google Classroom B2–C2 KJAZ257 v LS 2024: předložení odpovídajícího certifikátu + zápočet za ZS a/nebo získání souhlasu vyučující k účasti v dané skupině.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. (24.04.2024)

1) 100% - 70% splnění požadavků, které upřesní vyučující dvou paralelních skupin studentů úrovně B1–B2 pro LS 2024.

2) Pro skupinu B2–C2 je závazné 100 - 70% splnění požadavků:

Kvalitně zpracované a včas prezentované/odevzdané všechny zadané pracovní listy: 35% 
Strukturovaná prezentace: 25%
Závěrečný projekt (návrh seminární práce) a úspěšně absolvované kolokvium: min. 20% – max. 40%. Poznámka: otázky ke kolokviu se budou týkat tematických worksheetů, akademického psaní a prezentací (a návrhu seminární práce).


 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK