Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Výuka navazuje na předcházející výuku propedeutiky a pediatrie. Výuka je soustředěna více na symptomatologii, diagnostiku, diferenciální diagnostiku a léčbu nemocí věkově specifických pro věk novorozenecký, kojenecký, dětský i dorostový.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The education is going on preceding education of propedeutics and pediatrics. The tutorial is focused on physical examination, symptomatology, diagnostics and therapy of age specific diseases and developmental peculiarities.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Cílem je dokončit pediatrické vzdělání posluchačů 6.ročníku v rozsahu oboru požadovaném u státní závěrečné zkoušky a zopakovat si praktické dovednosti vyšetřování pediatrických pacientů a naučit se pediatrické diferenciálně diagnostické rozvahy. Cílem je implementovat studentům pediatrie ke klinickému myšlení i v pediatrii neoddělitelné přívlastky - vývojový, preventivní a sociální.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The aim of this topic is to complete the education in pediatrics of students in 6th year in a required range for state final examination and to reassure basic practical skills of examination of pediatric patients and to get up basic differential diagnostic thinking. The aim is to implement the extension of clinical pediatrics by atributtes of development, prevention and social aspect as well.
Literatura -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Bláhová K, Fencl F, Lebl J at al.: Pediatrická propedeutika., Galén 2019, ISBN 978-80-7492-442-2
Klinická pediatrie. J.Lebl, J. Janda, P. Pohunek, J. Starý at al., Galén 2012
Preklinická pediatrie. J.Lebl a kol., Galén, 2007
Pediatrie. Muntau A.C., Grada, 2011
Nelson Essentials of Pediatrics. KJ Marcdante, RM Kliegman, Elsevier 2018
Poslední úprava: ZADSYL (30.10.2019)
Nelson Textbook of Pediatrics 21st edition, Robert M. Kliegman; Joseph St. Geme, Elsevier 2019
Nelson Essentials of Pediatrics. KJ Marcdante, RM Kliegman, Elsevier 2018
Metody výuky -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Bloková výuka, 4 týdny, v rozsahu 160 hodin.
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (23.09.2021)
4 weeks intership in department, 160 hours.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (23.09.2021)
100% účast na praktické části blokové výuky, event. náhrada absence ze závažných důvodů dle individuální dohody s vedoucím skupiny.
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (23.09.2021)
100% presence during the practical part of the teaching (bedside), if necessary, the lecturer can arrange an alternative time.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. MUDr. Felix Votava, Ph.D. (27.11.2019)
Opakování fyzikálního vyšetření novorozence, kojence, batolete, předškolního , školního dítěte a adolescenta, pediatrické anamnezy. Interpretace laboratorních, zobrazovacích a jiných metod v pediatrii. Zvláštní důraz je věnován respiračním chorobám, onkologii, neonatologii, autoimunitám a imunodeficiencím, gastroenterologii, diabetologii, vnitřnímu prostředí a jeho rozvratům, endokrinologii, hematologii, vyšetřovacím metodám, nefrologii, tyreologii a především diferenciálně diagnostickým diskuzím.
Poslední úprava: Eva Mattušová (20.05.2008)
The repeating of physical examination of newborn, infant, toddler, prescholl and school child and adolescent, the repeating of taking patient´s history, interpretation of some findings and results in pediatrics ? laboratory, X-ray. Special emphasis to respiratory diseases, oncology, neonatology, autoimmunity, immunodeficiency, gastroenterology, diabetology, disorders of homeostasis, endocrinology, hematology, imaging methods, nephrology, thyreology and espacially to differantial diagnostic discussions.