PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Šikana ve školní třídě - AUP510049
Anglický název: Bullying in the classroom
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 2
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (5)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Pavlína Vyšínová, Ph.D.
Neslučitelnost : APS300301, APS300301E, AUP510057
Je neslučitelnost pro: APS300301, APS300301E, APR519013, AUP510057
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)
Seminář zážitkovou formou seznámí studenty s mechanismy rozvoje šikany (nejen) ve školních třídách. Dále se

studenti seznámí s možnostmi prevence a základními postupy diagnostikování a řešení tohoto jevu. Předmět je vyučován blokově ve dvou dnech.


Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)

Studenti získají základní dovednosti při identifikaci a řešení šikanování mezi žáky.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)

zápočet

80% aktivní účast, prostudování literatury.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)

JANOŠOVÁ, P., KOLLEROVÁ, L., ZÁBRODSKÁ, K., KRESSA, J., DĚDOVÁ, M. (2016). Psychologie školní šikany. Praha: Grada.

KABÍČEK, P., CSÉMY, L., HAMANOVÁ, J. a kol. (2014). Rizikové chování v dospívání a jeho vztah ke zdraví. Praha: Triton.

KOLÁŘ, M. (2005). Bolest šikanování. Praha: Portál.

Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)

seminář

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. David Čáp, Ph.D. (28.03.2018)

· Co je a není šikana.

· Mechanismy rozvoje šikany ve školní třídě.

· Možnosti předcházení a principy bezpečného klimatu.

· Základní postupy při diagnostikování a řešení šikany ve školním kolektivu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK