PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
German. Radio UK - ASZNJ3940E
Anglický název: German. Radio UK
Zajišťuje: Zahraniční oddělení (21-ZO)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Je zajišťováno předmětem: ASZNJ3940
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Klára Tschek, M.A.
Třída: A – Mezioborová nabídka VP: Jazykové kurzy
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Bc. Markéta Karlasová (30.09.2022)
THIS CODE WAS CREATED SPECIFICALLY FOR ERASMUS STUDENTS. If you are an exchange student and
you need a grade for this course, you should sign up for this code.

For more information about the course, click on the link next to "Is provided by" above.


Chcete si procvičit němčinu prostřednictvím kreativního projektu a seznámit se s médiem rozhlasu nebo
podcastů? Pak vítejte! Rakouská lektorka vítá všechny účastníky s jazykovou úrovní B1/B2.
Společně zjistíme, z jakých složek se podcast skládá a jak na sebe navazují. Budeme psát texty k poslechu a dělat
mluvní a poslechová cvičení. Záměrem je vytvořit podcast pro německy mluvící studenty a naplnit ho zajímavými
epizodami. Jaká témata z českého studentského světa by pro ně mohla být zajímavá? Co studenti ze zahraničí
nevědí, ale rozhodně by jim to mělo být řečeno? Příklady možnych témat je cestování, stáže, bydlení, financování
studia atd.
Cílem kurzu je vytvořit strukturované příspěvky na dané téma na základě zajímavých a motivujících úkolů -
nakonec vytvoření podcastu - a také hravou formou rozšířit příslušnou slovní zásobu a procvičit výslovnost.
Cíl předmětu - němčina
Poslední úprava: Bc. Markéta Karlasová (30.09.2022)
  • Studenti budou schopni navrhnout a přednést krátkou ústní prezentaci.
  • Studenti si zlepší výslovnost v cílovém jazyce.
  • Studenti se v rámci studia zabývají s otázkami mezikulturních rozdílů, specificky v souvislosti se studiem a studentským životem.
  • Studenti se seznámí s inovativní a motivující formou výuky jazyků.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Bc. Markéta Karlasová (30.09.2022)

Zápočet na základě pravidelné docházky a aktivní účasti v hodině

Literatura
Poslední úprava: Bc. Markéta Karlasová (30.09.2022)

Hauck-Thum. (2011). Medienarbeit im Deutschunterricht. Beltz. 

Kluckhohn, Kim (2009): Podcast im Sprachunterricht am Beispiel Deutsch. Berlin: Klett Sprachen.  

La Rochevon. (2009). Radio-Journalismus : ein Handbuch für Ausbildung und Praxis im Hörfunk (9., vollst. aktualis. Aufl., auch zu crossmedialem Arbeiten und Podcasting.). Econ. 

Müller. (2012). Hörtexte im Deutschunterricht : poetische Texte hören und sprechen (1. Aufl..). Klett Kallmeyer. 

Peuschel, Kristina (2012): Lerner-Podcast. Präsentationen aus dem projektorientierten Unterricht. In: Fremdsprache Deutsch. H. 47, S. 30-34. 

Stork, Antje (2012): Podcast im Fremdsprachenunterricht. Ein Überblick. In: Informationen Deutsch als Fremdsprache 39. Jg., H1, S. 3-16.  

Sylabus
Poslední úprava: Bc. Markéta Karlasová (30.09.2022)

Příprava a vypracování podcastů - bude upřesněna dle zájmů studentů na začátku kurzu. 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK