PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Analýza internetového videoobsahu - ASGV00873
Anglický název: Analysis of Web Content
Zajišťuje: Katedra sociologie (21-KSOC)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Jakub Šiler
Vyučující: Mgr. Jakub Šiler
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jakub Šiler (03.02.2020)
Praktický dousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.
Na pracovním trhu vnikají nové role Analytiků digitálního obsahu, kteří se stávají nedílnou součástní produkčních týmů a spolupodílejí se na rozhodnutích, jakým směrem se má nově produkovaný obsah ubírat. Důležité však je, aby si analytici s obsahovým týmem vzájemně rozuměli. Z tohoto důvodu kurz propojuje studenty Katedry produkce FAMU a Katedry sociologie Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, kteří utvoří během akademického roku pracovní skupiny. Některé specificky zaměřené přednášky však budou probíhat pro studenty obou kateder odděleně.
Kurz se vyučuje 1x za 14 dní po dobu 3 hodin, kdy první část je většinou věnována přednášce a druhá cvičení. Během akademického roku vytvoříte ve skupinách koncept pořadu pro libovolnou českou internetovou televizi, který v závěru akademického roku osobně odprezentujete.

The practical two-semester course focuses on the use of data in audiovisual production. At a time when the market is dominated by companies such as Netflix, which is well-known for its high data usage, other content producers need to quickly adapt to the dynamically changing environment and the new demands of the viewers. In addition to the intuition and content producers' own experience, data analysis plays an irreplaceable role.
New roles of Digital Content Analysts are emerging in the labor market, becoming part of production teams and participating in decisions on the direction in which new content is to be produced. However, analysts and the content team must understand each other. For this reason, the course connects students of the Department of Production, FAMU and the Department of Sociology, Faculty of Arts, Charles University.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Eva Richter, Ph.D. (23.09.2019)

Požadavky pro zápočet - 1. semestr
• Docházka (alespoň 4 přednášky a 4 cvičení)
• Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
• Závěrečný test

Požadavky pro zápočet - 2. semestr
• Docházka (alespoň 4 přednášky a 4 cvičení)
• Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
• Příprava konceptu pořadu pro libovolnou internetovou tv na českém trhu a jeho prezentace (práce ve skupinách)
• Závěrečný test

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jakub Šiler (30.09.2020)

Metody výuky

Realizace kursu v případě Distanční výuky

Výuka bude probíhat on-line dle rozvrhu zveřejněného na stánkách Katedry sociologie

Platforma on-line výuky: Google Meet (není třeba instalovat, platí stále stejný odkaz viz níže)

Podmínky splnění: místo závěrečného testu proběhne 15minutový online pohovor po trojicích studentů

 

Tematické okruhy kurzu (pořadí jednotlivých přednášek se může měnit v závislosti na aktuálních potřebách)
1. semestr
a. Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
i. CASE STUDY: Podklady pro vnik MALL.TV – Jak vybrat pořady, se kterými zahájit vysílání?
b. SOCIOLOGIE: Kvalitativní výzkum v audiovizi. 
c. SOCIOLOGIE: Kvantitativní výzkum v audiovizi. 
d. Životní cyklus jednoho pořadu – Vznik, průběžné vyhodnocování, pokračování/zánik
e. Využití tvrdých dat v audiovizi (příklad Netflixu, Seznamu a Mall.tv). Vytvoření studentských skupin.
f. Vyhodnocování marketingových aktivit. Studentské skupiny: Generování nápadů pro nový pořad a definice cílové skupiny pořadu. Závěrečný test.

2. semestr
a. Revize/ rozpracování námětů na nový pořad/seriál. Příprava kvalitativního výzkumu – návrh scénáře kvalitativního rozhovoru. Požadavky klienta (producent) vs. úpravy výzkumu pro potřeby analýzy.
b. Kvalitativní výzkum (synopse/moodboardy/herecké obsazení). Probíhá ve studiích Kantar CZ.
c. Příprava kvantitativního výzkumu (test scénáře) – návrh dotazníku. Probíhá ve studiích Kantar CZ.
d. Vyhodnocení dosavadních výsledků po skupinách, ideace ve skupině, rozpracování námětů.
e. Příprava závěrečné prezentace a vizualizace dat. Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg?
f. Osobní prezentace nanečisto, připomínkování obsahu, připomínkování rozpočtu. Závěrečný test.
g. Závěreční prezentace na půdě MALL.TV

Doporučená literatura a studijní materiály:

KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.

BULYGO, Zach. How Netflix Uses Analytics To Select Movies, Create Content, and Make Multimillion Dollar Decisions. Neilpatel [online]. [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/how-netflix-uses-analytics/

WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.

KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK