|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslav Šturma (27.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslav Šturma (27.09.2018)
Přiblížit základní poznatky, zkušenosti a dovednosti potřebné k elementárnímu pochopení problematiky vývoje a charakteru dětské kresby a písma jako předpokladu k případnému pozdějšímu zaměřenému studiu a aplikaci. Cílem je zprosgtředkova studujícím kompetence spočívající ve vnímavosti pro grafické projevy dítěte pod zorným úhlem jeho vývoje v normě i v psychopatologii jakožto součásti neverbální exprese v rámci diagnostiky s poukazy k možným terapeutickým postupům a nabídnout dovednosti a postupy vhodné ke kontaktu s těmito složkami komplexních projevů dětí a mladistvých. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslav Šturma (27.09.2018)
Cognet, G.: Dětská kresba jako diagnostický nástroj. Portál, Praha, 2013 Davido, R. Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha: Portál, 2001 Kucharská, A. - Májová L. (Eds.): Dětská kresba v psychologickém výzkumu. Karolinuám, Praha, 2005 (s příspěvky vyučujícího) Pogády, J., Nociar, A, Mečíř, J., Janotová, D. Detská kresba v diagnostike a liečbe. Bratislava: SAP, 1993 Říčan, P., Ženatý, J. K teorii a praxi projektivních technik. Bratislava: Psychodiagnostika, 1988. (kapitoly o kresebných metodách) Šturma, J., Vágnerová, M. Kresba lidské postavy. Bratislava: Psychodiagnostika, 1982 Vágnerová, M.: Vývoj dětské lresby a její diagnostické využití, Raabe, Praha, 2017 |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (25.09.2020)
přednáška/cvičení |