PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Úvod k aktuálním otázkám výchovy - APD510027
Anglický název: Introduction to Current Issues of Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D.
Je záměnnost pro: APEV10002
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (11.11.2019)
Cíl předmětu:Cílem předmětu je uvést studenty do interdisciplinárního uvažování o výchově a pedagogice, naučit je klást otázky po podstatě výchovného setkání a promýšlet aktuální témata výchovného procesu.

Objective of the course - aims of the course unit: The aim of the course is to introduce students to interdisciplinary thinking about education and pedagogy
is to ask questions about the essence of the educational meeting and to reflect the current topics of the educational process.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. (11.11.2019)

Požadavky: Písemný záznam besedy s více než 2 účastníky  nad aktuálním problémem výchovy

Requirements: Written record of the discussion with more than 2 participants on the current problem of education

* Literatura povinná:
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVÝ, J. Komunikace ve škole. Brno : Masarykova univerzita, 1995.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium, 1995.
PELIKÁN. J.:Pomáhat být. Praha : Karolinum.Acta universitatis, 2002
PELIKÁN,J.Hledání těžiště výchovy. Praha : Karolinum, 2007
ROGERS, C.R. Způsob bytí. Praha : Portál, Edice Spektrum, 1998
* Literatura doporučená:
PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha : SPN, 1991.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha : Academia, 1995.
MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. Praha : OIKOYMENH, 1996.
MATOUŠEK, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : SLON, 1994.
ARENDTOVÁ, H. Krize kultury. Praha : Mladá fronta, 1994.
FROMM, E. Anatomie lidské destruktivity. Praha : LN, 1997.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 1997.
VÝROST, J ; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie / Sociálna psychológia. Praha : ISV, 1997.
GOULD, S. J. Jak neměřit člověka. Praha : NLN, 1998.
WINNICOTT, D. W. Lidská přirozenost. Praha : Psychoanalytické nakladatelství, 1998.
PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha : Karolinum, 2000.

Požadavky k zápisu
Poslední úprava: PhDr. Petr Volf (03.10.2014)

Předmět pro ak rok 2014-15 vypisován pouze u kombinovaného studia.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK