PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
VS - Praktikum z vývoje počítačových her - ANM50610
Anglický název: Practical Course on Game Development
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/1, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (10)
letní:neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština, angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://ludumdare.com/compo/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. (16.09.2019)
Development of a small computer game in practice. Student will attend game jam workshop at real-life site organized at MFF UK, during which they create a complete computer game in a limited time. Student can enter the jam either as an individual or as part of a team.

Date: from 17:00, 8.11. to 19:00, 10.11.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (15.09.2018)

To gain practical experience with a computer game development cycle by developing a small game in the limited amount of time preferably in a small team with different skill sets.

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Lukáš Kolek, Ph.D. (16.09.2019)

Participating on game jam workshop event organized by MFF UK.

 

To pass the course you are required to:

 

1. Create a playable game prototype which will be presented at the separate event by a member of the team (preliminary date  - 18:00, 20.11.)

2. Presence at the MFF game jam site throughout the game jam workshop

3. A list of activities for which each team member was responsible for

 

Eligibility

First of all desire to create games, that means either game graphics or game narrative or music or game design. As an individual, you can also try to create or join existing teams at MFF-site or at the facebook event. During the first night, participants will be provided with a tutorial to Unity. However, it is recommended to have at least elementary experience with any development, graphics or audio development tools or pair with someone who is able to couch you during the event. We will organise seminars on game development week before a game jam (voluntary)

 

For more details contact Lukáš Kolek lukaskolek(at)live.com

Literatura - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (07.09.2018)
  • Indie Game Jams,
  • Ludum Dare,
  • Global Game Jam,
  • Unity3D,
  • GameMaker Studio,
  • Construct2,
  • Flixel,
  • libGDX,
  • MonoGame, /
Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (07.09.2018)

Intensive development of a computer game on a preset theme in limited amount of time (usually 48 or 72 hours). The development can be done from home or in lecture rooms that are going to be reserved for the game jam specifically; those rooms will be accessible through the first 48 hours of the game jame.

Požadavky ke zkoušce - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (07.09.2018)

There is no exam for this course, only the game jam project.

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Jakub Fiala, Ph.D. (07.09.2018)

Development of a small computer game for a chosen platform (or platforms) in a limited time. Students will experience all game development process phases in limited amount of time: design, implementation, testing and release of the game. It is possible to create the game as a solo-developer or in a team. The course includes a short (3h) but intensive introduction into the game development using Unity3D game engine.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK