PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Principy interaktivní tvorby - ANM50586
Anglický název: Principles of Interactive Design
Zajišťuje: Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neomezen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Další informace: http://novamedia.ff.cuni.cz/
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D.
Je korekvizitou pro: ANM50616
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)
V rámci kurzu si studenti nejprve prakticky vyzkouší skrz základní techniky uživatelského výzkumu zmapovat konkrétní téma, relevantní uživatele a jejich potřeby. Na základě těchto vstupů poté vytvoří návrh řešení ve formě interaktivního prototypu mobilní aplikace, který v závěru kurzu sami ověří s využitím metodik evaluačních uživatelských testů.
V rámci kurzu se studenti seznámí (a prakticky vyzkouší) se základními technikami uživatelského výzkumu (explorace i evaluace), HCD (design zaměřený na člověka) a UX (uživatelský prožitek), návrhem průchodu službou, tvorbou funkčního prototypu, základních designerských metod a principů (včetně vizuálního designu, přístupnosti a etiky).
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)

  • 40% Hodnocení individuálních a týmových praktických cvičení (explorace, tvorba prototypu, evaluace)
  • 40 % Learning journal (osobní reflexe po každé z lekcí)
  • 20 % Závěrečný písemný test

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Josef Šlerka, Ph.D. (07.02.2022)

  • Úvod do interaktivního designu a výběr designové výzvy
  • Explorační uživatelský výzkum (úvod, příprava, provedení, vyhodnocení a předání)
  • Návrh průchodu službou (blueprints, user flows)
  • Základní principy vizuálního designu a návrhu uživatelských rozhraní
  • Tvorba interaktivního prototypu mobilní aplikace (nebo webu)
  • Přístupnost a použitelnost
  • Etika v designu
  • HCD (Human-centered design) a UX (User Experience Design)
  • Evaluativní uživatelský výzkum (příprava, provedení, vyhodnocení, prezentace)

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK