Poslední úprava: Mgr. David Labus, Ph.D. (23.09.2017)
V tomto předmětu si studenti osvojí, jak pracovat se souvislejším textem. Naučí se pracovat s kontextem, jehož <br>
vnímání nelze v japonštině bez pravidelné přípravy zvládnout. Svým pojetím tato cvičení doplňují Jazyková cvičení <br>
I: gramatika (A) a Jazyková cvičení I: písmo (A), protože se v textech objevují převážně větné konstrukce a znaky z <br>
těchto předmětů. <br>
Student se v tomto předmětu naučí správně japonsky číst včetně přízvuku a intonace. Seznámí se rovněž se <br>
základy překladu do češtiny.<br>
Literatura
Poslední úprava: Mgr. David Labus, Ph.D. (23.09.2017)
Základní studijní literatura: Suríé nettowáku (ed.) Minna no nihongo, šokjú I, honsacu, Tókjó: Suríé nettowáku, 1998. Suríé nettowáku (ed.) Minna no nihongo, šokjú II, šokjú de jomu topikku 25, Tókjó: Suríé nettowáku, 1998.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. David Labus, Ph.D. (22.09.2016)
1. Texty na procvicení spony. 2. Texty na procvicení ukazovacích zájmen. 3. Texty na procvicení casových urcení. 4. Texty na procvicení pravd?podobnostního zp?sobu a záporné otázky. 5. Texty na procvi?ení instrumentálu a sloves osobní orientace. 6. Texty na procvi?ení p?ídavných jmen. 7. Texty na procvi?ení vyjád?ení existence. 8. Texty na procvi?ení komparativu a superlativu. 9. Texty na procvi?ení vyjád?ení cht?ní. 10. Texty na procvi?ení p?echodníku. 11. Texty na procvi?ení použití modálních sloves. 12. Texty na procvi?ení záporu a modálních sloves. 13. Texty na procvi?ení potenciálu a ?asových