PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
PVS/VS Creative writing - ACN300472
Anglický název: PVS/VS Creative writing
Zajišťuje: Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících (21-UBN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (6)
letní:neurčen / neurčen (6)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina, čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Hana Hejlová
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (20.02.2022)
Kurz kreativního psaní v angličtině je založen na alternativním způsobu výuky angličtiny, který pracuje s prožitím pocitu úspěchu a radosti ze psaní v cílovém jazyce. Důraz je kladen jednak na všechny 3 fáze procesu psaní – plánování, vlastní psaní, revizi vlastního textu, jednak na experimentování a hravost při zacházení s jazykem.

Obecný dodatek k povinné účasti na výuce v LS 2021/2022: Výuka bude probíhat v souladu s aktuálně platnými protiepidemickými opatřeními. Jsme přesvědčeni, že všichni studenti chápou, že je jejich osobní účast na výuce a aktivita v každém z předmětů důležitá, a udělají vše pro to, aby se do výuky co nejvíce a co nejaktivněji zapojili. Pokud by nastala situace, že by se student z vážných důvodů (nemoc, karanténa, izolace apod.) nemohl (prezenční/distanční) výuky zúčastnit, je nutné, aby se neprodleně spojil s vyučujícím a domluvil se s ním na náhradním či alternativním způsobu práce, aby co nejlépe naplnil obsah a cíle výuky a zodpovědně se připravil na závěrečnou atestaci.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (18.08.2020)

Cílem předmětu je rozvinout práci s jazykem skrze kreativní psaní v angličtině; studenti zlepší své čtenářské a pisatelské dovednosti a rozšíří si znalost slovní zásoby a gramatiky angličtiny hravou a neotřelou formou - jinak než formou práce s učebnicí, na kterou jsou zvyklí.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (21.02.2022)

1.  Aktivní účast studenta na výuce – odevzdání min. 70 % úkolů přes Moodle

                                                   – účast na face-to-face výuce

                                                   – pravidelný chat s lektorem

                                                   – pravidelné osvojování nové slovní zásoby 

 2. Závěrečná esej/ shrnutí/ báseň/ povídka/ úvaha

V případě distanční výuky:

Aktivní účast studenta na výuce 

– odevzdání min. 70 % úkolů přes Moodle

– přepsání vybraných textů na základě zpětné vazby lektora

–  účast na výuce přes ZOOM

– pravidelný chat s lektorem

- Závěrečná esej/ shrnutí/ báseň/ povídka/ úvaha

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (18.08.2020)

PRIMÁRNÍ LITERATURA (viz materiály v kurzu)

 

Čaňková, Michaela: Open Channels, 1997. Leda, Czech Republic

TEORETICKÉ PUBLIKACE

Harmer, J. (2004) How to Teach Writing. Harlow: Pearson Education. 

Holmes, V.L. (2000) Writing Simple Poems. Cambridge: CUP.                                                 

Spiro, J. (2005) Creative Poetry Writing. Oxford: OUP. 

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Veronika Quinn Novotná, Ph.D. (18.08.2020)

Kurz bude mít kombinovanou podobu – bude probíhat částečně formou prezenční výuky, částečně online. Účastníci budou pravidelně psát texty různé délky a různého zaměření, na které následně dostanou od lektora podrobný feedback, na jehož základě pak budou své texty dále zlepšovat. Důležitou součástí kurzu bude i pravidelný online chat s lektorem.

Kurz si klade za cíl najít alternativní způsoby výuky angličtiny pro neslyšící studenty tak, aby angličtina byla zprostředkována prožitkovou a hravou formou. Vychází z metodiky, které vnímá psaní jako proces, ne jako produkt. Kurz je volně inspirován modelem „Writer’s workshop“ (Shirmer 2000), kde si studenti sami volí témata, která jsou pro ně smysluplná. Důraz je kladen na všechny 3 fáze procesu psaní – plánování, vlastní psaní, revizi vlastního textu.

Genres

Genre 1 – A journal/diary entry 

Genre 2 A personal email to my guru, SMS / text messages, chat, tweets; Netiquette;

Genre 3 Poetry: Visual poems, haiku

Genre 4 Fiction: Short story / a fairy tale

Genre 5 Summary – (Non-)fiction / Music – lyrics

Genre 6 Drama: Mini-play/sitcom, film script or a mini-essay or a cartoon

Genre 7 A personal reflection of the writing experience; optional genre

V případě distanční výuky: Žánry zůstanou zachovány. Práce na Moodlu (čtení, comprehension questions, fóra). Pravidelný skupinový ZOOM a/nebo chat s lektorem.

PODROBNĚJI KE KURZU:

Method: writing as a process

Model: Writer’s workshop

Techniques: Reading-into-writing (samples of high-quality yet accessible texts), circle writing/group writing / collaborative creative writing (students write one story together; students add one sentence each to create a story - Exquisite Corpses, the Surrealists in the 1920s), use of writing prompts (photos, story beginnings, different writer’s perspectives, writer’s distance), What-if –scenarios; employing all senses – touch, vision, taste; mind-maps; spontaneous writing; writing for 5 minutes – stream of consciousness; 

Mini-lessons: vocabulary – the power of verbs, killing adverbs, adjectival synonyms, cohesion, articles 

Vstupní požadavky
Poslední úprava: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D. (17.02.2022)

Kurz kreativního psaní v angličtině je určený výhradně neslyšícím a nedoslýchavým studentům všech fakult Univerzity Karlovy (evidovaným v databázi studentů se spec. vzdělávacími potřebami v kat. B1/B2), jejichž kompetence v angličtině odpovídají minimálně úrovni B1 dle CEFR. Kurz si mohou zapsat studenti, kteří úspěšně absolvovali kurz Anglický jazyk pro neslyšící a nedoslýchavé studenty - alespoň úroveň A3, studenti, kteří napíší rozřazovací test na úrovni minimálně B1, nebo studenti, kteří již úspěšně absolvovali zkoušku B2. Studenti PedF musí svůj záměr navštěvovat tento kurz konzultovat se svou fakultní kontaktní osobou pro studenty se speciálními potřebami. V případě volné kapacity mohou kurz navštěvovat i studenti bez speciálních vzdělávacích potřeb.

Creative writing in English is only available to deaf and hard-of-hearing students from all faculties of Charles University whose level of English is B1 and higher according to CEFR. Only students who have either successfully completed at least level A3 of the English language course for deaf and hard-of-hearing students, or have passed a placement test (B1 and higher), or students who have already passed their B2 language exam. Students of the Faculty of Education have to consult their intention to attend this course with their special needs’ coordinator.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK