PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výzkum v oboru čeština jako druhý jazyk - ABO500396
Anglický název: Czech as L2: Acquisition Research
Zajišťuje: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (07.02.2021)
Seminář je věnován problematice výzkumu češtiny nerodilých mluvčích, češtiny jako cizího jazyka. Studenti se seznámí s některými význačnými směry výzkumu jazyka nerodilých mluvčích, následně se pak pokusí formulovat vlastní výzkumný projekt a realizovat na jeho základě menší výzkumnou sondu.

Cíl předmětu
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (16.02.2021)

Po absolvování tohoto předmětu se bude student orientovat ve vybraných význačných typech výzkumu jazyka nerodilých mluvčích a bude schopen připravit a provést jednoduchý výzkumný projekt v oboru se zaměřením na možnosti praktických didaktických aplikací.

Literatura
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (16.02.2021)

Základní:

ELLIS, Rod, BARKHUIZEN, Gary. Analysing Learner Language. Oxford University Press, 2005 (nebo pozdější vydání).

ŠEBESTA. K., ŠKODOVÁ, S. (eds.).   Čeština – cílový jazyk a korpusy. Liberec: TUL 2012.

ŠEBESTA, K. a kol. Vyučování cizího jazyka. Terminologický slovník. FF UK 2817.

ŠORMOVÁ, K., ŠEBESTA, K. a kol.  Korpusy v jazykovém vyučování II. FF UK 2019.

Další doporučená:

BROWN, J. (2007): Understanding Research in Second Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press
DORNYEI, Z. (2003): Questionnaries in Second Language Research. London: LEA
ELLIS, R. (2009): SLA Research and Language Teaching. Oxford: OUP
MACKEY, A. - GASS, S. (2012): Research Methods in Second Language Acquisition. A Practical Guide. West Sussex: Wiley-Blackwell

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc. (07.02.2021)

Předmět je zakončen zápočtem.

Při distanční výuce bude atestace udělena na základě kvalitního zpracování zadaného úkolu s přihlédnutím k aktivní účasti na výuce.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK