PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
James Joyce III - Reading Finnegans Wake - AAALC023AE
Anglický název: James Joyce III - Reading Finnegans Wake
Zajišťuje: Ústav anglofonních literatur a kultur (21-UALK)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Je zajišťováno předmětem: AAALC023A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. David Vichnar, Ph.D.
Třída: Exchange - 09.2 General and Comparative Literature
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Mgr. David Vichnar, Ph.D. (31.01.2023)
N.B.: THIS CODE WAS CREATED SPECIFICALLY FOR ERASMUS STUDENTS who need a grade for this course.
Please note that to enroll in this course you should have a level of C1 in English.

READING JAMES JOYCE’S FINNEGANS WAKE
Wednesday 3.50-5.20, Room 34
David Vichnar, PhD
Optional M.A. Course

COURSE DESCRIPTION
The course will attempt a close reading of James Joyce’s Finnegans Wake side by side with exegetic and critical material. Departing from detailed explorations, in previous seminars, of Joyce’s “day book” Ulysses and some of the techniques employed there (mythological method, interior monologue, stream of consciousness, cinematic flashback & flash-forward, montage, discursive collage, etc.), the course will focus on his “night book”, arguably the experimental text to emerge from the interwar avant-garde scene, and yet one whose avant-garde affiliation remains a highly problematic one.
By means of focusing on particular passages from across the whole book and exploring some of their famous techniques (the pun & the portmanteau, multilingualism, the sigla, the acrostic, textual recycling & circularity, the coincidence of the narrative "character" with the written "character", etc.) the course will consider how Joyce’s radical experiment revolutionised the novel genre and the potential of his "revolution of the word" for further critical thinking on the materiality of language.

MOODLE LINK TO SYLLABUS & ALL READINGS:
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4769
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK