|
|
|
||
Antropologické kořeny lidské svobody a tudíž i etiky. Člověk jako konečná a přitom společenská bytost musí žít v
obci (Aristotelés, a tedy hledat „způsob, jak se jeho libovůle může snášet s libovůlí druhých podle obecné zásady
rovnosti“(Kant). Dobře stanovená pravidla jeho svobodu nejen neomezují, ale teprve umožňují.
Rozpad mravních a morálních předpokladů moderních společností zvýznamňuje obecnější, lidskou a občanskou
etiku. Stručný přehled novověkých etických teorií ukáže zásadní nedostatečnost formálních etických pravidel.
Následuje pokus o založení obecně lidské etiky života a závazku, který pak bude předveden na několika hlavních
mravních a etických otázkách.
Poslední úprava: FEJFAPET (08.03.2018)
|
|
||
* Povinná literatura: Ernst Tugenhadt, Tři přednášky o problémech etiky (Praha 1998). Týž, Přednášky o etice (Praha 2004).
Poslední úprava: Novák Aleš, doc. Mgr., Ph.D. (04.10.2021)
|