|
|
|
||
Cílem předmětu je umožnit využití různých médií při studiu teologie. Zaměří se zejména na audiovizuální média,
včetně filmu a různých forem online médií a používání sociálních médií. Studenti se naučí, jak byla tato média použita v teologickém studiu a jaké výhody a výzvy mohou jejich použití přinést. Naučí se také pracovat s různými médii a seznámí se s tím, jak různá média fungují. Kurz bude obsahovat dva prvky. První z nich bude poučný, naučí se číst a zapojovat se do filmu, televize, internetu a sociálních médií jako médií. Studenti se prostřednictvím studia konkrétních příkladů podívají na konstrukci každého média. Ve druhé fázi budou požádáni, aby provedli prezentaci zvoleného teologického tématu pomocí konkrétního mediálního příkladu. Poslední úprava: Beneš Ladislav, Mgr., Dr. (10.06.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je, aby si studenti teologie osvojili základy mediální práce. Media představují jednu z platforem, na kterých se teologicky vzdělaní lidí vyjadřují ve veřejném prostoru. Kvalitní teologická průprava - a to zejména v oboru zaměřeném na ekumenismus - se neobjede bez schopnosti absolventů komunikovat srozumitelně a čtivě obsahy vlastního oboru širší veřejnosti. Poslední úprava: Jandejsek Petr, Mgr., M.A., Th.D. (31.10.2019)
|
|
||
BENDOVÁ, H. a STRNAD, M, (eds.). Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014, 763 s. ISBN 978-80-7331-313-5. BOSMAN, F. Gaming and the Divine. A New Systematic Theology of Video Games. Abingdon: Routledge, 2019, 278 s. ISBN 978-1-138-57956-9 COLE-TURNER, R. Commodification and transfiguration: Socially mediated identity in technology and theology. Hervormde teologiese studies [online]. 2019, vol. 75, s. 1-11 DOI: 10.4102/hts.v75i1.5349. ISSN 02599422. JIRAK, J. a KÖPPLOVÁ, B. Masová media. 2. přepracované vydání. Praha: Portal, 2015, 320 s. ISBN 978-80-262-0743-6 MARSH, C. Theology Goes to the Movies: An Introduction to Critical Christian Thinking. London: Routledge, 2007, 192 s. ISBN 978-0-415-38012-6. MCINTOSH, E. Belonging without Believing: Church as Community in an Age of Digital Media. International Journal of Public Theology [online], 2015, vol. 9, s. 131-155 DOI: 10.1163/15697320-12341389. ISSN 18725171. MONACO, J. How To Read A Film. Movies, Media and Beyond. Fourth Edition. Oxford: Oxford University Press, 2009, 736 s. ISBN 9780195321050 NOBLE, I. Theological Interpretation of Culture in Post-Communist Context: Central and East European Search for Roots. Farnham: Ashgate, 2010, 230 s. ISBN 978-1-4094-0007-3. RICHARDS, A. Unfriending Jesus: Social Media and the Search (Engines) for Faith. Crucible 2015, s. 10-19. ISSN 00112100. WISE, J. The Social Church. A Theology of Digital Communication. Chicago : Moody Publishers, 2014, 189 s. ISBN 978-0-8024-0987-4. Příslušná literatura bude vyučující průběžně sdělována. Poslední úprava: Beneš Ladislav, Mgr., Dr. (10.06.2020)
|
|
||
Zápočet obdrží studenti, kteří se zúčastní celého kurzu, budou aktivně plnit zadané úkoly a vypracují závěrečnou práci v oblasti mediálního sdělení. Poslední úprava: Jandejsek Petr, Mgr., M.A., Th.D. (31.10.2019)
|