|
|
|
||
Didaktika 1 v navazujícím magisterském studiu se zaměřuje na vytváření a rozvíjení schopností studentů připravit a vést vyučování výtvarné výchovy. Hlavními tématy jsou: příprava a reflexe vlastních didaktických projektů s cílem rozvíjet vizuální gramotnost žáků; struktura vyučovacích celků; cíle a metody výtvarné výchovy; vyučovací jednotky; struktura přípravy na hodinu; ověřování úloh; evaluace didaktických projektů a realizované výuky.
Studium směřuje k formování a reflexi vlastního profilu výtvarného pedagoga. V kurzu jsou analyzovány vyučovací jednotky z náslechů i vlastních výstupů v rámci oborové praxe. Studenti provádějí jejich evaluaci a konceptovou analýzu. Studenti si založí a vedou vývojové didaktické portfolio, které je základem formování jejich vlastního, osobitého pojetí výuky a profesní identity.
Poslední úprava: Straková Hana, Ing. (06.09.2019)
|
|
||
Příprava na výuku Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 10 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 10 minut Samostudium literatury (za semestr) 20 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 20 hodin
Plnění předmětu Seminární práce 10 hodin Příprava na zápočet 10 hodin Příprava na zkoušku a zkouška 10 hodin Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.06.2021)
|
|
||
Prezentace portfolia didaktických projektů vlastních i pozorovaných, ústní zkouška Poslední úprava: Straková Hana, Ing. (30.09.2019)
|
|
||
FULKOVÁ, M., NOVOTNÁ, M., Výtvarná výchova. 1. a 2. díl, (pro 6. a 7. roč. ZŠ, pro 8. a 9. roč.), Praha: Fortuna 1999. Ukázky dobré praxe. Soubor videohospitací. Interní materiál KVVPedF UK. 2019 Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Poslední úprava: Straková Hana, Ing. (30.09.2019)
|