|
|
|
||
Interpretační seminář má komplexní charakter a probíhá současně pro všechny ročníky bakalářského i navazujícího magisterského programu Hudební výchova – Hra na nástroj. Jde o jeden ze základních bodů celého studia, proto je koncipován na plných 6 semestrů bakalářského a 4 semestry magisterského studia.Kurz je založen na ověření vlastních interpretačních dovedností, schopností a možností formou vystoupení před publikem s následnou diskusí, hodnocením a rozborem přednesených výkonů. Zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků. Nedílnou součástí je poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti in současnosti, pronikání k podstatě hudebního sdělení při použití adekvátních technických prostředků.
Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
The objectives of the program can be summarized in three basic areas: 1) The verification of ones own interpretive skills, capabilities and possibilities, through performances infront of an audience. 2) The evaluation and analysis of lectures. Here, senior students are expected to take a leading role. 3) Getting to know important interpretive and pedagogical personalities of the past and present, and grasping the essence of the musical message through adequate technical means. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Preparation for lessons Expected preparation time for 1 hour lecture 30 minutes Expected preparation time for 1 exercise 120 minutes Self-study of literature (per semester) 4 hours Work with study materials (per semester) 12 hours Completion of continuous assignments (per semester) 20 hours Completion of the course Seminar papers 0 hours Preparation for credit 30 hours Preparation for and examination 0 hours Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
A prerequisite for course credit is active participation in class, creativity and instrumental performance at least once per academic semestr. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Scores and parts of European classical instrumental music of the 18th, 19th and 20th centuries, contemporary music.
Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (27.07.2020)
|
|
||
Communication takes place in an open atmosphere, all participants are aware of the fact of the exact immeasurability of artistic disciplines. The constant effort of the teacher is to bring closer and to get to know the essential components (markers) of musical notation and the possibilities of creative work with them at all stages of development. This is followed by a discussion of the views on the musical content of the reproduced compositions and the appropriate choice of technical means for its realization. In addition to this, it is necessary to keep in mind the didactic component of the whole process, clarifying the principles of forming the personality of the young performer and teacher, and distinguishing the professional aspect of performance from the personal input (in addition to their mutual interaction). An important element is also getting acquainted with different types of performers with an emphasis on individual approach to individual pupils in pedagogical practice. For the education of future teachers, the performing pedagogical seminar is of irreplaceable importance. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Students: perform publicly in front of an audience analyse their own and their colleagues' performance discuss possible solutions to instrumental-technical or interpretation problems orient themselves in the development of the performing arts. Poslední úprava: Kubátová Gabriela, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|