|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (01.02.2023)
|
|
|||
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (10.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (15.10.2020)
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18., 19. a 20. století, soudobá hudba. Notový materiál. Audionahrávky a videonahrávky. Music sheets and scores of European classical instrumental music of the 18th, 19th and 20th centuries. Music material. Audio recordings and videos. SADIE, S., GROVE, G. The New Grove Dictionary of Music and Musicians. Macmillan Publishing Company Oxford 2001 RUBINSTEIN, A. Moje mladá léta. H & H : Praha, 2001. BRENDEL, A. Hudba, smysl a nesmysl. Praha : Volvox Globator, 2016. NEJGAUZ, G. G. Poetika klavíra. Bratislava : ŠHV, 1963. MARTIENSSEN, C. A. Tvorivé vyučovanie klavírnej hry. Bratislava: Opus, 1985. GREGOR, V. Klavír – černobílé tajemství interpretace. Praha: Karolinum, 2012. KOGAN, G. M. Práca pianistu. VŠMU Bratislava, 1988. ROTH, H. Violin Virtuosos from Paganini to the 21st Century. Los Angeles : California Classics Book, 1997. BELL, J., REPIN V., HAHN, H. Violin Virtuosos (Strings Backstage). Richmond : String Letter Publishing, 2000. EHNES, J. Homage [CD/DVD]. (James Ehnes Plays the Fulton Collection of Violins and Violas). Onyx Classics, 2009. NEUHAUS, H. The Art of Piano Playing. Kahn & Averill London, 2016. RUBINSTEIN, A. My Young Years. Aneta, Ewa, Alina, John Rubinstein : New York, 2001. COOKE, J. F. Great Pianists on Piano Playing. Dover Publications, Inc., Mineola : New York, 1999. |
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (10.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: doc. MgA. Jana Palkovská (10.09.2021)
Příprava repertoáru provečejná vystoupení - zhodnocení uceleného pohledu na individuální technické a interpretační možnosti studenta podle dosažených výsledků. Korekce celoročního individuálního studijního plánu. Nastudování dalších skladeb pro vytvoření repertoárové základny důležité v budoucím pedagogickém a uměleckém profesionálním uplatnění. Sestavení semestrálního individuálního studijního plánu a jeho naplňování. Řešení technické a interpretační problematiky se zdůrazněním metodického postupu na různých úrovních. Příprava prezentace cca 30 minutového připraveného programu. Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.
|