|
|
|
||
Předmět je zaměřen na seznámení s problematikou psychomotoriky. V rámci předmětu studenti získají zásobník psychomotorických her, seznámí se se základy organizace a řízení pohybových aktivit. Psychomotorika propojuje pohyb s mentální činností, psychikou dítěte a sociálními aspekty a záměrnými hrami a činnostmi směřuje k ovlivnění dítěte v těchto oblastech. Neopominutelným aspektem předmětu je zaměření na problematiku integrace handicapovaných žáků do výuky TV.
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující rozvíjí své kompetence v oblasti psychomotoriky. Studující porovnávají a kategorizují psychomotorická cvičení. Studující získávají základní teoretické znalosti z oblasti psychomotoriky. Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (10.01.2025)
|
|
||
Předmět je hodnocen 2 kredity, časová dotace na studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: 12 hodin Příprava na zápočet: 28 hodin Samostudium: 20 hodin Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Adamírová, J. (1995). Hravá a zábavná výchova pohybem (základy psychomotoriky). Praha: Unie zdravotní TV ČASPV. Blahutková, M. (2007). Psychomotorika. Brno: Pedf MU Blahutková, M., & Koubová, J. (1995). Psychomotorika aneb prožitek z pohybu. Brno: Oddělení inovačních a rozvojových programů CDVU MU Brno Blahutková, M., Klenková, J., & Zichová, D. (2007). Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. Brno: Masarykova univerzita Blahutková, M., & Pavlínková, Z. (1999). Využití netradičního náčiní v hodinách tělesné výchovy na I. stupni ZŠ. Brno: CDVU MU Dvořáková, H. (2012). Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada Dvořáková, H., & Michalová, Z. (2004). Využití psychomotoriky ve škole. Praha: PedF UK Hermová, S. (1994). Psychomotorické hry. Praha: Portál Kurtz, L.A. (2015). Hry pro rozvoj psychomotoriky pro děti s ADHD, autismem, smyslovým postižením a dalšími handicapy. Praha: Portál Szabová, M. (1999). Cvičení pro rozvoj psychomotoriky. Praha: Portál Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Hry zaměřené na poznávání a vnímání vlastního těla i sebe sama Hry na zvládání prostoru a orientaci v něm Hry na zvládání materiálního okolí Hry na záměrné rozvíjení sociálních vztahů Hry s obsahem lokomočních cvičení Hry s obsahem manipulačních cvičení Relaxační techniky Zpětná vazba Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující prokazuje dostatečně osvojený zásobník cvičení z oblasti psychomotoriky. Studující rozlišuje hry patřící do psychomotoriky. Studující aplikuje psychomotorická cvičení ve vyučovací jednotce TV. Studující zhodnocuje aplikovanou psychomotorickou vyučovací jednotku a provede sebe reflexi. Studující aplikuje teoretické znalosti z psychomotoriky ve vyučovací jednotce TV. Poslední úprava: Fořterová Petra, PhDr., Ph.D. (10.01.2025)
|