|
|
|
||
Účelem předmětu je poskytnutí podpory studentům ve zpracování a úspěšném obhájení diplomové práce. Toho je dosahováno obsahem seminářů, na nichž studenti prezentují návrhy svých diplomových prací a jsou upozorňováni na nejčastější úskalí. Před každým seminářem studenti odevzdávají část svého postupně budovaného výzkumného projektu do Moodle kurzu, kdy je následně během seminářů diskutováno nad obsahem jednotlivých částí a aktuálními problémy badatelského postupu studentů. Kurz je zaměřen na motivování k průběžné práci na výzkumném projektu, na posílení reflexe prvotních kroků ve stanovení tématu a návrhu postupu. Toho je docilováno snahou o individuální přístup, předložením zpětné vazby a podnětů od vyučujícího a dalších kolegů ve studiu. Zakončení předmětu rovněž vede studenty k vytvoření draftu, který se jim zhodnotí při sepisování vlastní diplomové práce.
Členění předmětu:
Na prvním semináři se studenti seznámí s koncepcí kurzu, požadavky k zápočtu a s Kritérii hodnocení diplomových prací (viz níže).
Během dalších setkání je seminář organizován tak, že všichni studenti během semináře prezentují části dokumentace svého výzkumného projektu diplomové práce. Téma setkání je vždy ustanoveno v souladu s vybranou kapitolou uvedenou v sylabu.
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (20.01.2023)
|
|
||
Cíle předmětu jsou následující:
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (25.02.2025)
|
|
||
Hodinová zátěž studenta Příprava seminární práce: 30 hod Příprava na zápočet: 20 hod Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (13.02.2023)
|
|
||
K udělení zápočtu se očekává splnění následujících podmínek: Prezence na seminářích (jsou tolerovány tři absence). Studující si připravují na každé setkání krátký referát ohledně části svého výzkumného projektu a zapojují se aktivně do diskuse. Studující v průběhu semináře zpracují výzkumný projekt. Na každé setkání sepisují dokumentaci svého plánovaného postupu v rozsahu 1 normostrany. Očekává se včasné a pravidelné odevzdávání textů do Moodle. V případě, že student či studentka ještě nemá ujasněné výzkumné téma, bude si muset nějaké zvolit a pojmout plnění semináře jako cvičení. Studentka či student do konce letního semestru vyplní kontrolní seznam etických rizik své diplomové práce. Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (01.11.2024)
|
|
||
Doporučená literatura: Opatření děkana 28/2024 O podrobnostech závěrečné práce NOVOTNÁ, Hedvika, Ondřej ŠPAČEK a Magdaléna ŠŤOVÍČKOVÁ, ed. Metody výzkumu ve společenských vědách. Praha: FHS UK, 2019. MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ŠEĎOVÁ, K., ŠVAŘÍČEK, R. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. CRESWELL, John W. a POTH, Cheryl N. Qualitative inquiry and research design. London: Sage, 2018. Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (24.02.2025)
|
|
||
1. Úvodní setkání 2. Identifikace osobního výzkumného přístupu a zkoumaného tématu 3. Výzkumná otázka, problém a cíl 4. Volba kvalitativního přístupu 5. Teoretické a paradigmatické zakotvení 6. Zdroje dat 7. Metody sběru dat 8. Očekávané způsoby analýzy dat 9. Časový harmonogram 10. Zhodnocení etických aspektů studie 11. Zhodnocení výzkumné strategie 12. Osnova diplomové práce Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (12.01.2022)
|
|
||
Ke kurzu bude zřízeno e-learningové prostředí na platformě Moodle UK. Odkaz na kurz je dostupný zde (heslo bude poskytnuto během prvního setkání kurzu). Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (12.01.2022)
|
|
||
Studující prostřednictvím absolvování kurzu zlepšuje kompetence:
Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (25.02.2025)
|
|
||
Předmět je koncipován v souladu s požadavkem kvalitativních studií věnovat dostatečně dlouhý čas vývoji výzkumných úvah o tématu. Jelikož je předmět úzce spojen s přípravou diplomové práce, je velmi vhodné, aby se do něj hlásili studenti s vyjednaným a zadaným tématem diplomové práce. Poslední úprava: Hrabec Ondřej, Mgr., Ph.D. (12.01.2022)
|