|
|
|
||
Předmět je primárně určen pro studenty, kteří případně již před vstupem na zdejší fakultu absolvovali pěvecké školení. Předpokládá se jejich hlubší zájem o teoretická a didaktická východiska výuky zpěvu a o pěveckou literaturu. Požadavkem je schopnost vystupovat veřejně, zejména reprezentovat školu v interpretačních soutěžích a koncertních vystoupeních. Obsah. Individuálními studijními úkoly a plány se rozvíjejí pěvecko-technické dovednosti a možnosti stylové interpretace skladeb různých historických období i současnosti. S tím je spojen kritický rozbor uměleckého výkonu a účast v porotách dětských pěveckých soutěží. Tito studenti pak mohou volit témata diplomových prací v předmětu Hlasová výchova, zaměřená didakticky, odborně a umělecky.
The course is primarily intended for students who may have completed singing training before entering the local faculty. Their deeper interest in the theoretical and didactic basis of teaching singing and in singing literature is assumed. The requirement is the ability to perform in public, especially to represent the school in interpretation competitions and concert performances. Content. Individual study tasks and plans develop singing-technical skills and the possibility of stylistic interpretation of compositions from various historical periods and the present. This is connected with a critical analysis of artistic performance and participation in the juries of children's singing competitions. These students can then choose the topics of diploma theses in the subject Voice Education, focused didactically, professionally and artistically. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|
|
||
Průběžná příprava repertoáru píseň nebo árie z období baroka nebo klasicismu umělá píseň z období romantismu skladba zkomponovaná po roce 1950 skladba dle vlastního výběru Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
MARTINSENOVÁ, F. Vědomé zpívání. Základy studia zpěvu. Praha : HAMU, SPN, 1989.
Alderson, R. A New Handbook for Singers and Teachers. New York : Oxford University Press, 2020. ISBN 9780190920449. Appleman, R. The Science of Vocal Pedagogy: Theory and Application. Indiana University Press, 1986. ISBN 9780253203786. Dayme, M.B. Dynamics of the Singing Voice. Springer, 2009. ISBN 978-3-211-88729-5. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (05.10.2020)
|
|
||
Rozvoj a fixace principů správeného dýchání správné tvorby tónu. Klasifikace vokálů a jejich správná artikulace. Teorie belcantového tvoření tónů a vedení fráze. Upevňování správných návyků na základě fixování pocitů při vokalizaci. Metodická aplikace předešlých bodů v rámci adekvátního repertoáru. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Student - zná a ovládá technické zákonitosti zdravého zpěvu - aplikuje teoretické dovednosti v praxi, rozpozná zdravý či nemocný hlas - chápe a diferencuje interpretační postupy různých hudebních žánrů - rozlišuje interpretaci skladeb raného a vrcholného baroka, klasicismu, romantismu či 20. století - vnímá rozdíly mezi interpretací písně, operní či oratorní árie apod. Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (10.09.2024)
|