|
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a praktických dovedností v návaznosti na předměty Didaktika II a III. Zřetel
je brán zejména na aktuální otázky spojené s výukou (ICT a výuka jazyka, spolupráce profesní komunity,
každodennost práce učitele jazyka, či novinky na trhu s učebními materiály) a intrapersonální dovednosti
budoucích učitelů jazyka (sebehodnocení, reflexe, schopnost adaptace na různá publika atd.). Základní pracovní
metodou kurzu jsou praktické nácviky dovedností formou realizace učebních situací a jejich reflexe, a to v reálném
prostředí školy.
V LS 2022 bude výuka předmětu realizována kompletně v autentickém prostředí školy. Inovovaný přístup k výuce
dovolí studentům rozvoj didaktických dovedností v přímé výuce, čímž dojde k částečné náhradě za výuku v období
COVID-19.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (30.05.2022)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|
|
||
Základní literatura: Řada „Techniques et pratiques de classe“. Paris: CLE International. Řada „Didactique des langues étrangères“. Paris: Cle International. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. DEFAYS, J.-M. Enseigner le français langue étrangère et seconde. Mardaga, 2018.
Doporučená literatura: (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. BENEŠ, E. (a kol.) Metodika cizích jazyků. Praha: SPN, 1970. COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 11-15 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris: CLE International, 2006. VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Příprava a realizace výukových aktivit a jejich reflexe (auto- i párová evaluace). Ústní část na seminářích i na formation - zpracování seminární práce na jedno teoretické téma výuky FLE ve vztahu k praxi výuky na českých školách (např. formou analýza učebnice). Aktivní účast v kurzu (max. 2 absence). Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|
|
||
1. - 4. týden: informace o cílech kurzu, plánování výstupů, opakování základních konceptů výuky FLE (jaz. prostředky, řečové dovednosti) + prezentace výukových jednotek a jejich reflexe (jaz. prostředky, řečové dovednosti, hra, civilisation, evaluace, motivace, interdisciplinarita, diferenciace) 5. - 6. týden: formation "Approche actionnelle en 2021" (hybridní forma) 7. - 10. týden: prezentace výukových jednotek a jejich reflexe (jaz. prostředky, řečové dovednosti, hra, civilisation, evaluace, motivace, interdisciplinarita, diferenciace) + závěrečná reflexe a evaluace kurzu Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (19.01.2022)
|