|
|
|
||
Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) i potřeba dílčí diagnostiky vyžaduje, aby se studenti učitelství seznámili se základními principy hodnocení práce žáků. Předmět je pomyslně rozdělen na dvě čísti: 1. testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. Semináře budou věnovány praktickému nácviku tvorby testových úloh z chemie a didaktické interpretaci statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. Za pomoci odborných českých i zahraničních materiálů (včetně webu) si absolventi osvojí základní dovednosti, které potřebuje učitel chemie ke zvládnutí ověřování výsledků výuky. 2. formativní zpětná vazba, responsivní učení, techniky poskytování zpětné vazby. Studenti analogicky k první části předmětu vytvoří portfolio hodnotících technik ke konkrétním oblastem vzdělávacího obsahu z chemie.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (09.02.2024)
|
|
||
Cíli předmětu z pozice studentů je: 1. Vysvětlit a aplikovat zásady hodnocení práce a žáků 2. Schopnost vytvářet testové úlohy různého typu, zaměření a obtížnosti 3. Schopnost vytvářet didaktické testy z obsahu chemie na základních a středních školách 4. Schopnost vyhodnocovat a interpretovat výsledky testů při ověřování výsledků výuky 5. Rozlišovat různé formy a techniky poskytování zpětné vazby 6. Vytvořit portfolio hodnotících a diagnostických materiálů pro přírodovědné předměty Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (26.01.2024)
|
|
||
Aktuální znění RVP, Standardy pro základní vzdělávání Závěrečné zprávy PISA a TIMSS Čtrnáctová, H., Vasileská, M., Mokrešová, O., & Kroutil, J. (2001). Sbírka úloh pro společnou část maturitní zkoušky chemie. Tauris. Chrástka, M. (1999). Didaktické testy. Paido. Laufková, V. (2017). Formativní hodnocení v praxi české základní školy. Pedagogika, 67(2). Schindler, R., & kol. (2005). Rukověť autora testových úloh. CERMAT. Wiliam, D. (2011). What is assessment for learning?. Studies in educational evaluation, 37(1), 3-14. Poslední úprava: Koperová Dominika, Mgr., Ph.D. (22.01.2024)
|
|
||
1. Evaluace v uzlových bodech (hodnocení výsledků vzdělávání žáků základních škol, příprava nové maturity) 2. Základní principy hodnocení práce žáků. 3. Testování s důrazem na problematiku tvorby testových úloh a sestavení testu z učiva chemie na základních a středních školách. 4. Tvorba testových úloh z chemie. 5. Didaktické interpretace statistických výsledků získaných při ověřovacích šetřeních. 6. Formativní zpětná vazba, responsivní učení, techniky poskytování zpětné vazby. 7. Portfolio hodnotících technik ke konkrétním oblastem vzdělávacího obsahu z chemie. Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (09.02.2024)
|
|
||
Studijní opory jsou umístěny v MS Teams pro tento kurz. Poslední úprava: Koperová Dominika, Mgr., Ph.D. (14.03.2024)
|