PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2025/2026
   Přihlásit přes CAS
Elementary Science Education - OPNE6E201B
Anglický název: Elementary Science Education
Zajišťuje: Katedra chemie a didaktiky chemie (41-KCHDCH)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2025
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Martin Rusek, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
This course focuses on goals and content of elementary science education with scientific literacy being the main focus. Also, the results of international tests (PISA and TIMSS) are analysed with respect to elementary science education. Thle last part of the course is dedicated to elementary science learning conception at elementary level in course participants' country.
Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (22.01.2024)
Cíl předmětu - angličtina
  • Analyze the position of science in public opinion and its roots in education concepts.
  • Evaluate international comparative projects concerning science education (PISA, TIMSS), focusing on scientific literacy and curriculum.
  • Investigate the reasons why science is difficult to learn.
  • Develop and implement tasks in science education.
  • Present learning activities by the course's participants.
  • Participate actively in the final colloquium.
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (26.01.2024)
Literatura - angličtina

Dillon, J. (2009). On Scientific Literacy and Curiculum Reform. International Journal of Environmental & Science Education, 4(3), 201-213. http://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ884393.pdf 

Osborne, J., & Dillon, J. (2008). Science Education in Europe: Critical Reflections. The Nuffield Foundation. http://efepereth.wdfiles.com/local--files/science-education/Sci_Ed_in_Europe_Report_Final.pdf 

PISA and TIMSS national reports.

Rocard, M., Csermely, P., Jorde, D., Lenzen, D., Walberg-Henriksson, H., & Hemmo, V. (2007). Science Education Now: A Renewed Pedagogy for thee Future of Europe. European Commission. https://www.eesc.europa.eu/en/documents/rocard-report-science-education-now-new-pedagogy-future-europe#downloads 

Poslední úprava: Rusek Martin, doc. PhDr., Ph.D. (22.01.2024)
Sylabus - angličtina

1. Position of science in public opinion and its roots in conception of education,

2. International comparative projects concerning science education (PISA, TIMSS), scientific literacy and curriculum,

3. Why is science difficult to learn?

4. Tasks in science education,

5. The course's participants' learning activities' presentations,

6. Final colloquium.

Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (26.01.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK