|
|
|
||
Kurz je zaměřen na rozvoj recepčních a produkčních dovedností studentů v oblasti profesionální mediální komunikace. Věnuje se jak teorii týkající se vlivů tradičních a nových médií a technologií na společnost, tak možnostem její aplikace a to zejména do oblasti neformálního vzdělávání. Kurz vychází z široké definice média jako prostředku komunikace a propojuje tradiční a nové formy kultury i mediální gramotnost, jeho náplň je proto značně interdisciplinární. Absolvent bude umět využívat různé typy nových médií nejen pro vzdělávací, ale také marketingové a propagační účely. Naučí se rovněž analyzovat, interpretovat a vytvářet různá mediální sdělení (např. tisková zpráva, vstupy do rozhlasu či TV, profil na sociálních sítích, scénář) a seznámí se s aktuálními trendy při interpretaci kulturního dědictví (např. edukační počítačové hry, videomapping, virtuální realita). V rámci kurzu bude kladen důraz na výuku formou exkurzí (např. historické prostředí města, památkové objekty), jejich rozbor a reflexi. Na vlastní mediální tvorbu studentů pak budou zaměřeny navazující tvůrčí dílny, jež poslouží rovněž jako inspirace pro závěrečnou seminární práci. Poslední úprava: Sládková Kateřina, Mgr. (21.11.2021)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Entnerová Kateřina, DiS. (28.08.2023)
|
|
||
Povinná literatura: MANOVICH Lev. Principy nových médií. In: Tomáš Dvořák, ed. Kapitoly z dějin a teorie médií. Praha: Akademie výtvarných umění v Praze, Vědecko-výzkumné pracoviště, 2010. Edice VVP AVU. s. 33–50. ISBN 978-80-87108-16-1. HAVLŮJOVÁ, Hana, Martina INDROVÁ a Petr SVOBODA. Památky nás baví 4. Kulturní dědictví jako příležitost pro učení všech generací. Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro neformální a informální učení. Praha: Národní památkový ústav, 2015. ISBN 978-80-905631-9-3. Online: http://elearning.historickededictvi.com/zobraz/materialy/odborne-texty Doporučená literatura: FOLTÝN, Dušan a kol. Prameny paměti: sedm kapitol o kulturně historickém dědictví pro potřeby výchovné praxe. Praha: Katedra dějin a didaktiky dějepisu Pedagogické fakulty UK, 2008. ISBN 978-80-7290-352-8. Dostupné také z: http://elearning.historickededictvi.com/zobraz/materialy/odborne-texty) HUDEC, Petr a kol. Kunstkomora v tabletu 1. Olomouc: Muzeum umění Olomouc, 2020, s. 8–18 a 23–29. ISBN 978-80-881a03-61-5. Dostupné také z: http://www.mcmp.cz/fileadmin/user_upload/o_nas/AKTUALITY/K1_2020.pdf PÝCHA, Čeněk. Místa paměti v digitálním prostředí. Historie – otázky – problémy, 2018, roč. 10, č. 1, s. 32–45. ISSN 2336–6672. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (30.11.2021)
|
|
||
Obsah: 1-2 On-line výstavy 3-4 Virtuální muzea 5-6 Sociální média a kulturní dědictví 7-8 Edukativní hry a gamefikace minulosti 9-10 Příprava webové stránky 11-12 Výzvy digitalizace v kulturním dědictví
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (30.12.2021)
|