|
|
|
||
Cílem exkurzí je rozšířit znalosti posluchačů získané při přednáškách a seminářích a ověřit si na praktických příkladech, jak probíhá edukace na památkových objektech, v muzeích a galeriích, v památnících a v dalších paměťových institucích. Samotná exkurze probíhá ve třech fázích. V první, přípravné, fázi jsou posluchači seznámeni s programem exkurze. Pracují s odbornou literaturou a prakticky uplatňují vědomosti a dovednosti získané v jednotlivých kurzech studia při přípravě svého odborného vystoupení. Během exkurze sledují prezentaci a edukační práci na navštívených objektech, odborné referáty svých kolegů a přednášejí vlastní příspěvek. Ve třetí fázi formou diskuse hodnotí kvalitu prezentace a interpretace kulturního dědictví na navštívených objektech a navrhují možné zlepšení. Stejně tak dochází k evaluaci všech vyslechnutých příspěvků, a to jak ze strany studentů, tak také ze strany přítomných učitelů.
Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (18.10.2021)
|
|
||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Entnerová Kateřina, DiS. (31.01.2023)
|
|
||
Referát přednesený studentem na exkurzi, účast na exkurzi. Poslední úprava: Havlůjová Hana, PhDr., Ph.D. (13.01.2023)
|
|
||
Povinná literatura: ČAPEK, Vratislav. a kol. Didaktika dějepisu II, Praha: SPN, 1998. HOMEROVÁ, Marie. Jak může vypadat výuka dějepisu v muzeích a skanzenech aneb umí pedagogové využít nabídky této výuky? Učitelské noviny 1997, s. 19-20. JULÍNEK, Stanislav. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu, Brno: MU, 2004. PETRYL, Josef. Zkušenosti ze spolupráce školy a muzea při vyučování dějepisu, Praha: SPN, 1962. PASÁK, Tomáš. Muzea a školy. Společenské vědy ve škole, 1987/2, č. 10, s. 281-3. Doporučená literatura: Dále dle tématu exkurze.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (30.12.2021)
|
|
||
podle aktuální exkurze - https://pages.pedf.cuni.cz/kddd/studenti/historicke-exkurze/aktualni/
Poslední úprava: Entnerová Kateřina, DiS. (17.02.2025)
|
|
||
Studenti jsou schopni reflektovat reálné dění v paměťových a památkových institucích, navštívených v rámci exkurze, s využitím teroretických a didaktických konceptů, jež znají z výuky na fakultě. Studenti také mohou získat zajímavé profesní kontakty, jež využijí v případě stáží nebo své vlastní praxe. Poslední úprava: Havlůjová Hana, PhDr., Ph.D. (18.02.2025)
|