|
|
|
||
Předmět Výuka anglické výslovnosti představuje výuku výslovnosti v historickém kontextu vývoje didaktiky cizích jazyků s důrazem na její současné pojetí v rámci komunikativního přístupu.
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
Studující se seznámí se základními pojmy v oblasti výuky výslovnosti anglického jazyka, pochopí historický kontext této výuky a porozumí současným cílům a přístupům. Rovněž se obeznámí s vybranými technikami pro efektivní výuku výslovnosti. Studující budou schopni zařadit výslovnostní aktivity do výuky anglického jazyka s ohledem na potřeby žáků a na základě nejnovějších poznatků a zjištění v oblasti výuky výslovnosti. Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
přímá výuka (12 hodin); práce se studijními materiály a čtení odborné literatury (28 hodin); příprava na peer teaching (10 hodin), příprava na zápočet (10 hodin) Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (17.09.2024)
|
|
||
80% docházka; příprava na jednotlivé semináře (četba odborných textů); aktivní účast v seminářích peer teaching nebo výuka výslovnostní aktivity během učitelské praxe (vypracování a odevzdání plánu aktivity; krátká reflexe průběhu aktivity v konkrétní třídě)
závěrečná ústní rozprava na základě (studující může mít vlastní poznámky): 1) reflexe obsahu kurzu a probraných témat 2) shrnutí 2 či více studií/odborných textů na téma výuka výslovnsoti dle osobního výběru
Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (19.09.2024)
|
|
||
DERWING, T. M. & MUNRO, M. J.: Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 teaching and Research. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2015. ISBN 9789027213273. GRANT, L. (ed.): Pronunciation Myths. Applying Second Language Research to Classroom Teaching. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2014. ISBN 9780472035168. LANE, L.: Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. New York: Pearson Education, 2010. ISBN 9780138136291. CELCE-MURCIA, M., BRINTON, M. D. & GOODWIN, J. M.: Teaching Pronunciation. A Coursebook and Reference Guide. New York: Cambridge University Press, 2010. ISBN 978-0521729765. (vybrané části) TROUVAIN, J. & GUT, U.: Non-Native Prosody. Phonetic Description and Teaching Practice. Berlin: Mouton de Gruyter, 2008. ISBN 9783110198751. (vybrané části) PARDO, D. B., 2004. Can Pronunciation be Taught? A Review of Research and Implications for Teaching. In: Revita Alicantia de Estudios Inglesses. Alicante University, č. 17. UNDERHILL, A.: Sound Foundations. Oxford: Macmillan Education, 2005. ISBN 1405064102. WALKER, R.: Teaching the Pronunciation of English as a Lingua Franca. Oxford: Oxford University Press, 2010. ISBN 9780194422000. HANCOCK, M.: Pronunciation Games. Cambridge: Cambridge University Press, 1995. ISBN 9780521467353. HEWINGS, M.: Pronunciation Practice Activities. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. ISBN 0521754577. ROGERSON-REVELL, P.: English Phonology and Pronunciation Teaching. London: Continuum, 2011. ISBN 9780826424037. VAUGHAN-REES, M.: Rhymes and Rhythm. A poem-based course for English Pronunciation. Reading: Garnet https://futurebooks.cz/books/pedfa_esf_7/?/obalka/ Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Hlavní témata: historický vývoj výuky výslovnosti faktory ovlivňující výuku a učení se výslovnosti druhého/cizího jazyka didaktická transformace obsahu na příkladě slovního přízvuku v AJ aktuální trendy ve výuce anglické výslovnosti techniky výuky výslovnsoti anglická výslovnost v globální světě Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Studující vyjmenuje alespoň pět principů současného přístupu k výuce anglické výslovnosti a vyhodnotí jejich relevanci ve vztahu k budoucí profesi. Studující definuje dlouhodobý cíl výuky anglické výslovnosti. Studující vysvětlí vztahy mezi následujícími dimenzemi: intelligibility, comprehensibility, accentedness. Studující uvede příklad jedné nebo více aplikací, webových stránek, blogů či dalších zdrojů pro výuku anglické výslovnosti. Studující popíše, jak jednotlivé didaktické směry přistupovaly k výuce výslovnosti od konce 19. století, a uvede příklady, jak tyto směry obohatily oblast výuky výslovnosti. Studující vyjmenuje hlavní faktory ovlivňující učení se anglické výslovnosti. Studující provede rozbor videoklipů s ukázkami výuky výslovnosti v různých ročnících pomocí návodných otázek. Studující připraví plán výslovnostní aktivity s ohledem na věk a jazykovou úroveň žáků. Studující zhodnotí mikrovýstup svých kolegů/kolegyň, včetně kladů a výhrad. Studující si zapíše nové a/nebo podnětné myšlenky ze zadaných odborných textů a na základě poznámek diskutuje hlavní body s ostatními. Poslední úprava: Červinková Poesová Kristýna, Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|