|
|
|
||
Představení komplexního pojmoslovného systému, složek, vědeckého a aplikačního obsahu hudební teorie a hudební pedagogiky. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (08.10.2020)
|
|
||
Studující se seznámí s obsahem komplexního pojmoslovného systému a složek hudební teorie a hudební pedagogiky v kontextu výuky a výzkumu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.09.2024)
|
|
||
Zkouška prověřuje znalost obsahu uvedených témat a orientaci v problematice na základě prostudované literatury. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (08.10.2020)
|
|
||
BURLAS, Ladislav. Formy a druhy hudobného genia. Žilina: Žilinská univerzita, 2006. ISBN 80-8070-522-4. FUKAČ, Jiří, POLEDŇÁK, Ivan. Hudba a její pojmoslovný systém: otázky stratifikace a taxonomie hudby. Praha: Academia, 1981. HOLUBEC, Jiří. Česká hudební teorie 20. století. 1. vyd. Ústí nad Labem: UJEP, 2004. ISBN 80-7044-619-6. KRESÁNEK, Jozef. Hudba a člověk. Bratislava: Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7. LÉBL, Vladimír, POLEDŇÁK, Ivan ed. Hudební věda I-III. Praha: SPN 1988. LUDVOVÁ, Jitka. Česká hudební teorie 1750–1850. Praha: Academia, 1985. LUDVOVÁ, Jitka. Česká hudební teorie novější doby, 1850–1900. Praha: Academia, 1989. MEDŇANSKÁ, Irena. systematika hudobnej pedagogiky. Prešov: Prešovská univerzita, 2010. ISBN 978-80-555-0149-9. Vereš, Jozef. Hudobná pedagogika. Veda o hudobnej výchove. Nitra: Regionálne združenie Slovenskej hudobnej únie v Nitre, 2004. ISBN 80-969174-6-3. POLEDŇÁK, Ivan. Hudba jako problém estetiky. Praha: Univerzita Karlova, 2006. ISBN 80-246-1215-1. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (08.10.2020)
|
|
||
Ústně prokázat znalost obsahu předmětu na základě vybrané literatury. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (08.10.2020)
|
|
||
Paradigma a syntagma v hudbě Pojmoslovný systém hudební teorie a pedagogiky Disciplíny hudební teorie Složky hudební pedagogiky Funkce hudby Hudební výchova jako předmět výzkumu Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.09.2024)
|
|
||
Studující definuje pojmy paradigma syntagma v hudbě a srovná jejich obsah v hudební teorii a v lingvistice. Studující uvede pojmy v oblasti hudební pedagogiky a didaktiky a srovná jejich obsah s pojmy v oblasti obecné pedagogiky a transdidaktiky. Studující klasifikuje jednotlivé složky hudební pedagogiky a charakterizuje jejich obsah a předmět místo v systému hudební pedagogiky. Studující uvede způsoby klasifikace funkcí hudby, funkce podle jednotlivých pojetí představí a odůvodní. Studující představí hudební výchovu jako složku hudební pedagogiky a vyjmenuje oblasti, které slouží jako oblasti výzkumu. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.09.2024)
|