PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Psychologie ve firemním prostředí - OPBP3Q611B
Anglický název: a
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, KZ [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 30 (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Mgr. David Heider, Ph.D.
Prerekvizity : OPBP3Q402A
Anotace
Kurz je zaměřen na uvedení účastníků kurzu do problematiky nástrojů pro aplikaci psychologických principů ve firemní praxi. V teoretické části bude představen aplikační, etický a kompetenční rámec a v praktické části budou představeny jednotlivé nástroje. Významnou část tvoří psychodiagnostické nástroje, zbytek představují diagnostické i intervenční nástroje v oblasti skupinové dynamiky a koheze, týmové spolupráce a stylů vedení. Během kurzu budou mít studující možnost si některé nástroje prakticky vyzkoušet.
Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Klasifikovaný zápočet

Přítomnost na seminářích

Písemný test

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
Literatura

LISÁ, E.: Psychodiagnostika v řízení lidských zdrojů, Portál, Praha 2019

DOTLICH, D.L., CAIRO, P.C.: Proč ředitelé selhávají, Alfa Publishing, Praha 2007

BELBIN, M.R.: Týmové role v práci, Wolters Kluwer ČR, Praha 2012

CHVOJ, M.: Pokročilá teorie her ve světě kolem nás, Grada, Praha 2013

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
Sylabus

1. Výběr zaměstnanců: kompetenční model, nástroje výběru, assessment centre, diagnostika pracovního potenciálu dle typizovaných pracovních pozic, behaviorální interview.

2. Školení tzv. „měkkých dovedností“, didaktika a tematická vymezení.

3. Práce s individuálním rozvojem zaměstnanců: vzdělávací plány, development centre, rozvojové cíle.

4. Koučování: nástroj rozvoje a praxe ve firemním prostředí. Typy koučinku. Přínosy a problematická místa.

6. Řešení konfliktů, mediace.

7. Facilitace týmové práce. Týmové profily dle osobnostních charakteristik jednotlivých členů, optimalizace týmového výkonu.

8. Krizová intervence, programy „employee assistance“, řešení osobních obtíží.

9. Outplacement – situace propouštění.

10. Rovnováha mezi pracovním a osobním životem, well being v práci a formy podpory.

11. Programy pro rozvoj zaměstnanců s vysokým potenciálem (Talent management).

12. HR v kontextu firmy, role, vymezení zodpovědnosti, fungování HR

Poslední úprava: Špačková Klára, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK