|
|
|
||
|
Seminář nabízí možnost studia problematiky vývoje jazykových schopností a řeči předškolního a raně školního dítěte a to v souvislosti s rozvojem gramotnostních dovedností.
Teoretická východiska problematiky jsou představována v oporách aktuálního zahraničního i domácího výzkumu tak, aby umožňovala základní orientaci studenta v této problematice pro potřeby praxe pedagogiko psychologického poradenství.
Seminář si rovněž klade za cíl motivovat studenty k vlastnímu výzkumu v této oblasti, vytváří tedy předpoklady pro sestavení projektu absolventské práce.
Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2018)
|
|
||
|
SMOLÍK, F., SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. Vývoj jazykových schopností dítěte předškolního věku. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4240-3. SEIDLOVÁ MÁLKOVÁ, G. (2015). Vývojový vztah fonematického povědomí a znalosti písmen. Praha: Togga. ISBN 978-80-7476-093-8. Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2018)
|
|
||
|
Hodnocení studenta v semináři zahrnuje: - Průběžnou docházku/ účast na seminárních setkáních minimálně 50% (seminární setkání se konají prostřednictvím aplikace MS Teams. - Studenti pro ukončení kurzu zpracovávají seminární práci, kterou na konci přednáškového cyklu prezentují ostatním kolegům v semináři. Termín pro odevzdání seminárních prací/prezentace projektů: k poslednímu blokovému setkání v kurzu Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (25.02.2022)
|
|
||
|
Témata: 1) Studium jazykových schopností a gramotnosti jako psychologické téma 2) Psycholingvistický přístup ke studiu gramotnosti a jeho specifické znaky 3) Vývojový vztah jazykových dovedností a rozvoje gramotnosti (struktura jazykových schopností a jejich úloha ve vývoji gramotnosti) 4 - 7) Vývoj jazykových schopností (předjazykové období, slovní zásoba, gramatika,fonologické schopnosti 8 - 10) Diagnostika jazykových schopností 11- 12) Pruchy vývoje jazykových schopností 13 ) Otázky metodologie výzkumu jazykových schopností a gramotnosti Poslední úprava: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (14.09.2018)
|
