Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na vývoj aplikací s využitím objektově orientovaných jazyků pro mobilní platformu a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je rozvinutí pokročilých dovedností v objektovém programování s důrazem na oblast návrhu a tvorby aplikací pro platformu Android. V oblasti praktické je cílem zvládnutí tvorby vlastních aplikací, resp. realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.
Obsah předmětu se věnuje nejprve vybraným aspektům jazyka Java v kontextu platformy Android – vláknům, životnímu cyklu vláken, vícevláknovým aplikacím a spolupráci vláken v program a následně se zaměřuje na platformu Android, problematiku tvorby GUI aplikací, zobrazování komponent, událostí a reakcím na události, základní typy komponent, vlastnosti komponent a jejich události, kontejnerové komponenty, graficu, komunikaci po síti, možnosti využití senzorů a v neposlední řadě se věnuje základům práce ve vybraném vývojovém prostředí.
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (03.10.2019)
The aim of the course is to develop practical skills in programming with an emphasis on the development of applications using object-oriented languages for the mobile platform and to provide relevant theoretical knowledge. The mission of the course is to develop advanced skills in object-oriented programming with an emphasis on the design and development of applications for the Android platform. In the practical area, the goal is to master the creation of applications in object-oriented development tools.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Deskriptory
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky
30 minut
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení
60 minut
Samostudium literatury (za semestr)
20 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
10 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
12 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
0 hodin
Příprava na zápočet
15 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (25.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu
Podmínkou pro úspěšné zakončení předmětu je odevzdání semestrální práce dle bližších pokynů v průběhu výuky.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Literatura
DARWIN, I. Android Cookbook, 2nd Edition: Problems and Solutions for Android Developers. O’Reilly, 2017.
LACKO, L. Mistroství – Android: Kompletní průvodce vývojáře. Computer Press, 2017. ISBN 9788025148754
ROY, A., KARANPURIA, R. Kotlin Programming Cookbook. Packt Publishing, 2018.
Server o problematice vývoje aplikací pro Android - https://developer.android.com/
Podpora výuky ve VLE Moodle
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Studijní opory
Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Výsledky učení
Student vyjmenuje základní náležitosti mobilní aplikace z hlediska jejich vývoje.
Student charakterizuje obecnou strukturu mobilní aplikace u vybraného OS.
Student popíše životní cyklus Aktivity v rámci aplikace na OS Android.
Student aplikuje znalosti a dovednosti z vývoje webových stránek při návrhu a tvorbě grafického rozhraní mobilní aplikace.
Student aplikuje znalosti z objektově orientovaného programování na vývoj mobilní aplikace.
Poslední úprava: Jeřábek Tomáš, PhDr., Ph.D. (06.02.2025)