PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Informační technologie v hudební výchově - OPBH4H111C
Anglický název: Information technology in music education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět "Informační technologie v Hudební výchově" je zaměřen na posílení digitálních kompetencí studentů v oblasti práce s hudebním softwarem a umělou inteligencí. Absolventi budou schopni zvolit efektivní postup při tvorbě výukových materiálů. Seznámí se s možnostmi smysluplného zapojení digitálních technologií do učebního procesu. Vyučující všechny vyučované postupy aktivně používá ve své pedagogické praxi.
Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Deskriptory

Výuka se bude v LS 20/21 konat distančně.

Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (10.06.2022)
Literatura

Doporučená literatura:

· Bauer, W. I. (2020). Music Learning Today: Digital Pedagogy for Creating, Performing, and Responding to Music. Oxford University Press.

· GOULD, Elaine. Behind bars: the definitive guide to music notation. London: Faber Music, 2011. ISBN 978-057-1514-564.

· GIOIA, Kenny. REAPER 5 Explained [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z:

http://www.kennymania.com/reaper-videos/

· ADAMS, Ricci. MusicTheory.net [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z:

https://www.musictheory.net/exercises

Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Požadavky ke zkoušce
Vytvoření vlastních vzdělávacích aktivit zahrnujících využití ICT nástrojů v hudební výchově.
Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
Sylabus

1. Práce v notačních programech: Osvojení práce s programy jako MuseScore a Sibelius se zaměřením na rychlost a notografickou správnost, včetně efektivního převodu skenovaných not do digitální podoby a tvorby zvukových podkladů.

2. Vytváření a zpracování zvukových souborů v DAW softwaru: Práce s programy jako Reaper a Studio One pro tvorbu a úpravu zvukových nahrávek.

3. Tvorba interaktivních materiálů: Využití prezentačního softwaru (např. Microsoft PowerPoint, Google Slides) pro tvorbu interaktivních výukových materiálů.

4. Software pro trénink hudebních schopností: Seznámení s nástroji jako GNU Solfege, EarMaster a MusicTheory.net pro rozvoj hudebních dovedností.

5. Využití umělé inteligence v hudební výchově: Aplikace nástrojů jako ChatGPT, Microsoft Copilot, Claude, Gemini, Midjourney při přípravě hodin hudební výchovy.

6. Volitelná témata dle zájmu studentů: Např. tvorba cvičných interaktivních partitur pro sbory, tvorba koncertních plakátů a pozvánek s ohledem na typografii, automatizace vyhodnocování výsledků žáků, efektivní využití technologie při komunikaci s žáky a rodiči, využití tabletů při výuce, zdroje příprav pro výuku hudebně vzdělávacích disciplín.

Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK