|
|
|
||
Předmět "Informační technologie v Hudební výchově" je zaměřen na posílení digitálních kompetencí studentů v oblasti práce s hudebním softwarem a umělou inteligencí. Absolventi budou schopni zvolit efektivní postup při tvorbě výukových materiálů. Seznámí se s možnostmi smysluplného zapojení digitálních technologií do učebního procesu. Vyučující všechny vyučované postupy aktivně používá ve své pedagogické praxi.
Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Výuka se bude v LS 20/21 konat distančně. Poslední úprava: Svoboda Petr, Mgr. (10.06.2022)
|
|
||
Doporučená literatura: · Bauer, W. I. (2020). Music Learning Today: Digital Pedagogy for Creating, Performing, and Responding to Music. Oxford University Press. · GOULD, Elaine. Behind bars: the definitive guide to music notation. London: Faber Music, 2011. ISBN 978-057-1514-564. · GIOIA, Kenny. REAPER 5 Explained [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z: http://www.kennymania.com/reaper-videos/ · ADAMS, Ricci. MusicTheory.net [online]. [cit. 2021-01-30]. Dostupné z: https://www.musictheory.net/exercises Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
Vytvoření vlastních vzdělávacích aktivit zahrnujících využití ICT nástrojů v hudební výchově. Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
|
|
||
1. Práce v notačních programech: Osvojení práce s programy jako MuseScore a Sibelius se zaměřením na rychlost a notografickou správnost, včetně efektivního převodu skenovaných not do digitální podoby a tvorby zvukových podkladů. 2. Vytváření a zpracování zvukových souborů v DAW softwaru: Práce s programy jako Reaper a Studio One pro tvorbu a úpravu zvukových nahrávek. 3. Tvorba interaktivních materiálů: Využití prezentačního softwaru (např. Microsoft PowerPoint, Google Slides) pro tvorbu interaktivních výukových materiálů. 4. Software pro trénink hudebních schopností: Seznámení s nástroji jako GNU Solfege, EarMaster a MusicTheory.net pro rozvoj hudebních dovedností. 5. Využití umělé inteligence v hudební výchově: Aplikace nástrojů jako ChatGPT, Microsoft Copilot, Claude, Gemini, Midjourney při přípravě hodin hudební výchovy. 6. Volitelná témata dle zájmu studentů: Např. tvorba cvičných interaktivních partitur pro sbory, tvorba koncertních plakátů a pozvánek s ohledem na typografii, automatizace vyhodnocování výsledků žáků, efektivní využití technologie při komunikaci s žáky a rodiči, využití tabletů při výuce, zdroje příprav pro výuku hudebně vzdělávacích disciplín. Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (16.12.2024)
|