|
|
|
||
Předmět je pojímán jako psychosomatická disciplína. Z tohoto pohledu budou sledovány poznatky z anatomie a fyziologie lidského hlasu (včetně specifik hlasu dětského a vývojové etapy lidského hlasu). Psychosomatický přístup bude prostupovat též okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování) i specifická témata věnující se např. problematice hlasové a duševní hygieny (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení).
The course is designed as a psychosomatic discipline. From this point of view, knowledge from the anatomy and physiology of the human voice (including the specifics of the child's voice and the developmental stage of the human voice) will be monitored. The psychosomatic approach will also permeate areas related to the didactics and methodology of singing (breathing, phonation, resonance, articulation, singing ties, types of exercises, musical phrasing) as well as specific topics dealing with issues of voice and mental hygiene (causes of voice fatigue, voice disorders). , procedures and principles applied in the correction of voice dysfunction, reeducation voice exercises). Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (16.10.2020)
|
|
||
Seznámit se teoreticky i prakticky se základními principy hlasové funkce. Pochopit psychosomatickou podmíněnost procesu hlasotvorby. Propojenost teoretických poznatků s metodickou prací s hlasem. Poslední úprava: Filippi Lukáš, Mgr. (13.09.2023)
|
|
||
Zápočet na konci semestru bude udělen po předložení a prezentaci vlastních názorů na úlohu hlasové výchovy v práci učitele HV s uvedením konkrétních ukázek hlasových cvičení, které si posluchač z nabídnutých variant osvojil a vybral pro své ped.působení. Předvede 1 dechové a 1 hlasové cvičení ke správnému posazení hlasu u dítěte a 1 dechové a 1 hlasové cvičení k obnově unaveného dospělého hlasu. Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Bar, Jiří. Pravý tón a pravé pěvecké umění. Praha: Supraphon, 1976.
Poslední úprava: Stříteská Leona, PhDr., Ph.D. (11.09.2024)
|
|
||
Hlasová výchova - psychosomatická disciplína Metodické využití poznatků z anatomie a fyziologie hlasu Vývojové etapy lidského hlasu Okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování) Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení) Metodika práce s dětmi hudebně a pěvecky zaostávajícími Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2023)
|
|
||
Student vysvětlí fungování dechu a hlasu ke správné tvorbě tónu. Student zazpívá hlasová cvičení, která vedou k udržení zdravého hlasu. Student vysvětlí rozdíl mezi dětským a dospělým hlasem a co vede ke správnému hlasovému vývoji. Poslední úprava: Bělohlávková Petra, PhDr., Ph.D. (20.09.2024)
|