|
|
|
||
Studijní předmět cílí k rozvoji porozumění konceptu interkulturní komunikační kompetence (IKK) studentů a v návaznosti na to k rozvoji schopnosti tento konstrukt didakticky transformovat. V úvodu studenti budou seznámeni s cílovým konstruktem cizojazyčné výuky – IKK, a to jak v teoretické, tak zkušenostní rovině. Cílem předmětu je tak v úvodní fázi rozvoj IKK studentů tak, aby se následně v praxi sami stali jejími kvalitními zprostředkovateli a započali tak dlouhodobý proces celospolečenské změny s cílem multikulturní společnosti otevřené diverzitě. V další etapě bude studijní předmět orientován prakticky s cílem umožnit studentům plánovat a realizovat vlastní výuku založenou na IKK (zejm. pro druhý stupeň ZŠ a SŠ). Studijní předmět takto integruje teoretická východiska, principy zkušenostního učení, rozvoje reflektivní kompetence a návrhy vlastních výukových aktivit, tj. vlastní didaktické transformace.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (01.02.2022)
|
|
||
Průběžné plnění zadaných úkolů. Aktivní účast na seminářích (1 absence) Odevzdání kompletního portfolia dle zadání v daném termínu. Závěrečný reflektivní rozhovor. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (23.03.2022)
|
|
||
Společný evropský referenční rámec. Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4. + jeho revize RVP ZV + RVP G, příp. kritické čtení vybraných ŠVP (jejich relevantních částí) + Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. Byram, M. (2000). Assessing intercultural competence in language teaching. Sprogforum 6(18), 8–13. Deardorff. D. K. (Ed.). (2009). The SAGE handbook of intecultural competence. USA: Sage Publications. Fantini, A. E., Freeman, D., Maciel, T., Redlinger, W., Silverman, A., & Stanley, C. (2000). Language teacher preparation. SIT Occasional papers series, addressing intercultural education, training & service (s. 53–62). Bratttleboro: School of International Training. Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita. + další zdroje dle doporučení relevantní k plánování a realizaci vlastní aktivity Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|