Kurz je zaměřený na prohlubování míry porozumění pedagogickému procesu plánování ve Výtvarné výchově.
Studenti v průběhu kurzu hospitují a také realizují předem naplánované jednotky Vv. Sbírají a analyzují data
sebraná v průběhu praxe, diskutují svá očekávání s výslednou realizací.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
The course is focused on deepening of the extent of understanding the pedagogical process of planning in Art Education. During the curse, students observe and realize beforehand planned units of Art Education. They collect and analyse data gathered during practice, discuss their expectations with final realization.
Thematic plan:
• Observation
• Realisation and reflexion of art units and series
• The presentation of the whole of teached units and series
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Literatura -
HAZUKOVÁ H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,
1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r. 2006)
HAZUKOVÁ H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta
UK, 1995. 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r. 2006)
KITZBERGEROVÁ L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF UK v Praze, 2014.
SLAVÍKOVÁ V.; HAZUKOVÁ H; SLAVÍK J. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší
školáky). V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003.
RYMARCZYK J. (2013): Vytvoření obrazu a řeč o něm. In: Výtvarná výchova. Roč. 53, č. 4. Pedagogická
fakulta UK, Praha.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7
Časopis Výtvarná výchova, ročníky 12 – 15
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
HAZUKOVÁ H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově I. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta UK,
1994. 36 s. (Připravováno přepracované vydání v r. 2006)
HAZUKOVÁ H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výchově II. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta
UK, 1995. 57 s. (Připravováno přepracované vydání v r. 2006)
KITZBERGEROVÁ L., Didaktika výtvarné výchovy, elektronická verze, PedF UK v Praze, 2014.
SLAVÍKOVÁ V.; HAZUKOVÁ H; SLAVÍK J. Výtvarné čarování. Artefiletika pro předškoláky a mladší
školáky). V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2003.
RYMARCZYK J. (2013): Vytvoření obrazu a řeč o něm. In: Výtvarná výchova. Roč. 53, č. 4. Pedagogická
fakulta UK, Praha.
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
FULKOVÁ, M., Diskurs umění a vzdělávání. H+H 2008, ISBN 978-80-7319-076-7
Časopis Výtvarná výchova, ročníky 12 – 15
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Požadavky ke zkoušce -
Reflektivní poznámky vztažené k plánům jednotek a dokumentace (fotografická, obrazová, textová, a. j.)
procesu a produktu práce.
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
continuous participation (Z) and documentation of reflective practice
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Sylabus
Hospitace
· Realizace a reflexe výtvarných jednotek a řad
· Prezentace celku odučených jednotek a závěrečná reflexe
Poslední úprava: Kafková Helena, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)